View Single Post
Ser det kommer inn litt skremselshistorier, så tenkte jeg kunne poste min også!

Jeg var ikke alltid en grei gutt å ha med å gjøre når jeg var liten. Spesielt ikke når jeg var med venner og vi øste hverandre opp. Som kanskje andre også har erfart, så er man i liten alder også veldig flink til å skremme opp hverandre med å overdramatisere hendelser så til de grader.
Iallefall, så var jeg nesten hver helg på besøk hos besteforeldrene mine sammen med søskenbarne mitt. En kar som forøvrig aldri har vært noe bedre enn meg på oppførsel, selv om det alltid har vært uskyldig. En kveld bestemte besten seg for å fortelle oss om en skapning som hadde bosatt seg "nestenakkjen" (oversatt til nederste nakken på fjellet). Den her skapning var altså noe helt særegent, og besten var ikke diskret i detaljene om dette beistet, og påstod ganske bastant at han en gang hadde en nær-døden-opplevelse med denne skikkelsen. Navnet var intet annet enn Jasegeita.

Jasegeita spiste egentlig alt den kom over. Alt fra kronhjorter til små barn, helst 135cm høye, med blå øyne og brunt hår. Det var det beste den visste. Dette var nok til å få meg og mitt søskenbarne til å fantasere om skapningen, og dannet oss selv et eget horribelt bilde av denne satan-skapningen.
Som mange andre på vår alder var vi ganske trassige på å komme inn til kvelds når det begynte å skyme ute. Det her er forresten ute på landet med mye frodig natur. En kveld kom muttern ut, ganske lei av å mase oss inn, og prøvde å bestikke oss både med brus og godteri. Vi ble sittende å leke til tross for alle fristelsene.
Omsider hører vi en kattugle, og små som vi hadde vi aldri hørt en kattugle før. I det sekund muttern sa det var jasegeita som skulle på jakt var jeg allerede på vei inn døra.

Det var aldri noe problem med å få oss inn til kvelden etter det. Som oftest kom vi av oss selv første gangen vi hørte kattugla skrike!

Ikke en veldig spennende og givende historie på noen måte, men det her kom tilbake til meg når jeg leste diverse andre skremselshistorier.

____________________________________
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Dette har jeg da faktisk hørt om, nede i USA så er visst dette et kjent fenomen. Bare at dette er som regel menn i svart dress som blir sett her og der (Nei ikke FBI eller noe sånt). Disse skal forsvinne så fort man får øye på dem.
Vis hele sitatet...
Kan det være herfra de har dratt inspirasjon til den ene Dr. Who episoden?