View Single Post
Sitat av Stormen
Max-Mekka, hvis du ikke begriper det, sett deg ned og hør på Gimme! Gimme! Gimme! (A man after midnight)... Så kan du ta en deg en kald pils og chille; også spørr du deg selv: Får du virkelig ikke lyst til å danse? Ikke til å slå takten med benet engang?

Man må ta Abba for hva det er. Ja, tekstene er ikke allverden, men for helvete: Det er ABBA! Det er ikke musikkens svar på Friedrich Nietzsche, George Orwell eller Leo Tolstoj; det er en underholdningsmaskin, hvis eneste formål er å få lytteren i godt humør og/eller ut på dansegulvet. Man må se ABBA i lys av deres relative kontekst, som er festmusikk. Og i så måte er Abba fortreffelig. Faktisk nærmest uovertruffen.
Vis hele sitatet...
Det fins hundrevis av band som er festband. Og det fins hundrevis av band som er mye mer underholdende. Og Schtormen, jeg har prøvd mange ganger før å like dette bandet, eller i allefall teste det ut, men klarer det ikke. Jeg får en vond følelse inni meg.

"Vi lager musikk til Folket! Vi er overkristne! Vi kan ikke rocke! Vi likner på et danseband! Vi er alltid Glade, og det er fordi det er så mye godt i verden!" Det er slik jeg oppfatter det bandet. Men jeg skal gi det en til sjanse, men Stormen, på dette område gir jeg meg ikke. Dette er og blir et forferdelig gladband. :=)