View Single Post
Sitat av Lil@ Vis innlegg
Forklarer dette veldig godt selv også, så har forståelsen for det..

Skjønner jo etter å ha lest mye om emnet at det er veldig vanlig å oppleve slike utfordringer ved opphør av bruk, og alt virker plutselig veldig logisk.
Hvis/når man får oppheng i sex ved rusbruk og runder alt som rundes kan fordi lysten og behovet er så stort så skal det mye til for å trumfe den følelsen uten rusen.. det er egentlig ganske vondt å tenke på, og jeg vet at folk gjør ting de aldri ville gjort uten rusen.

Min største frykt nå er jo at ett normalt sexliv ikke vil være tilfredsstillende uansett, fordi det er så forbundet med rus fra før.
Han har jo gått av dette helt frivillig og uten hjelp, og jeg er så kunnskapshungrig for å prøve forstå og kunne være en god støttespiller hvis, og når utfordringene dukker opp.

Jeg vet ikke om forholdet vårt overlever dette i det lange løp, men foreløpig så ønsker jeg virkelig få det til - men ikke for en hver pris.

Det er så mange ubesvarte spørsmål og undringer som dukker opp nå som jeg vet, og jeg er redd for å pese han for mye på det her..
Hva skjer neste gang han skal på fest og drikke alkohol - vil han da ta amfetamin av gammel vane?
Hva vil eventuelt ett inntak føre til, hva har det å si for den mentale statusen og evt lyst.
Jeg tror jo selv jeg raskt vil merke om han har inntatt noe, selv om det er ett enkelt inntak - og hva da.
Kan man ha ett "normalt" forbruk/party forbruk når det har vært ett overforbruk før.. det er så sinnsykt mange ting jeg lurer på.


Vil bare takke dere alle for at dere svarer på alle mine spørsmål og underinger.
Jeg opplever å forstå en hel del bedre, og dere svarer med både respekt, åpenhet og gir disse utfordringene en verdighet man ikke nødvendig finner i nettverket sitt ute i hverdagen.

L
Vis hele sitatet...
Han vil mest sannsynligvis ende med å ta Amf neste gang han drikker ja, da man vil oppleve å bli veldig trøtt av alkohol og når man først har opplevd fylla på amf/cola er det vanskelig å bare nyte alkorus. Unntak finnes såklart men de aller fleste får suget etter stimulanter så fort alkoholen begynner å virke. Da er veien veldig kort til å sprekke, når man allerede har svekket dømmekraft fra alken.

Det går an å få et sunt forhold til speed selv etter hyppig bruk, har klart dette selv. Jeg misbrukte speed i ca 2 år, nå tar jeg det en sjelden gang. Men problemet er ofte at man tar amf på en fest eller ved en spesiell anledning, så blir man oppe alt for sent og blir sliten neste dag. Da er det veldig fort å ta mer speed for å komme seg i hektene igjen, også får man ikke sove igjen til kvelden. Så er man igang igjen.

Du kommer mest sannsynlig ikke å merke det på han hvis han tar speed igjen da det er vanskelig å se på folk. Hvis du ikke har sett det på han tidligere ser du det nok ikke nå heller.