View Single Post
Så lenge den halvparten inkluderer alle negere, jøder og pakkiser, så er det jo bare en fin ting! Og homsene, la oss ikke glemme dem!

Nei, seriøst, jeg mente ikke det jeg skrev i avsnittet over, men jeg følte jeg måtte komme med et litt useriøst svar til en i utgangspunktet useriøs tråd med tittelen "Halve Norge kan dø!". Trådstarter bør alltid ha med egne meninger og ikke bare slenge ut en link til en tabloidartikkel og noen spørsmål. Artikkelen i seg selv er bare enda en grunn til at ingen bør lese VG, jeg siterer ingressen:
Ni av ti som ble smittet av fugleinfluensa i Indonesia i år, omkom. Om en influensapandemi kommer til Norge, kan halvparten av befolkningen dø.
Vis hele sitatet...
Ble ni av ti indonesere smittet? Døde halve Indonesia? Konklusjonene som trekkes allerede i ingressen er ganske sensasjonalistiske. Nå er det ingen nyhet at VG er nettopp sensasjonalistisk, men det er desto større grunn til å sky denne publikasjonen like mye som Se&Hør eller Her&Nå.

Jeg har ingen tro på at det blir noen pandemi. Vi skulle vel dø av SARS en gang i tiden også, uten at vi går rundt med munnbind av den grunn. Jeg tar det hele knakende med ro, men om folk plutselig skulle finne på å dø som fluer i den vestlige verden er det kanskje bare på høy tid uansett?
Sist endret av Nichotin; 22. november 2007 kl. 14:26. Grunn: Endre /b til /quote