View Single Post
Sitat av Restyle Vis innlegg
Problemet er at ufattelig mange stjeler, og oddsen er relativt mye større dersom en har sekk. Dette er et fenomen jeg er veldig godt vannt til, ettersom jeg selv jobber i butikk, og det er ikke få personer vi mistenker for butikktyveri, og som senere (etter å ha skjekket kamera) har vist seg å ha putta litt ekstra i sekken. Og bygge ut skap er uaktuelt for endel butikker, ettersom sortementet tar opp såpass stor plass at de ikke kan ofre plass til skap o.l.

Det beste hadde hvert om kundene på eget initiativ hadde åpnet sekken å vist kassereren innholdet. Dette er eldre mennesker veldig flinke på, mens yngre stort sett gir faen å er bråsjekke.

Det være sagt, så kan vi ikke kreve å se i sekken din - men vær obs på da å bli fulgt nøye med på fremover. Vanligvis blir man ikke misstenkt for å gå med sekk heller, somregel pleier man kun å spørre de som skiller seg ut på et vis.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg egentlig ikke er helt riktig, jeg hengte mye med folk som stjal før og jeg stjal UTROLIG mye selv. Det simpleste er jo å bare legge det i lomma/bokseren/ermet, for det kan man gjøre så utrolig raskt at du kan gjøre det forran øynene til noen uten at de ser det. Å begynne å åpne opp sekken å legge ned ting der ser folk lett, derfor er det lettest å bli tatt. Når vi stjal alkohol brukte vi vanligvis sekker også, men vi fant ut at det var utrygt så til slutt stakk vi det bare i boxeren og sånt.

Det jeg tror er vel egentlig at pga dette så tar dere flere folk som stjeler med sekker, mens sannheten er at sikkert bare 1/4 av de som stjeler aktivt bruker sekk når de gjør det.

Men tilbake til topic, selv har jeg sekk på meg på butikken hver dag, også på butikker som jeg er sjeldent på. Jeg har ALDRI blitt stoppa, eller blitt bedt om å åpne sekken. Med unntak av når jeg stjal før da, men etter at jeg ble tatt med sekken da brukte jeg den når jeg skulle stjele lengre.