View Single Post
Jeg er helt enig med dexter. Det har gått forlangt. Når kvinner får en jobb, uten relevant utdanning eller erfaring, men bare basert på at dem er kvinner, da er det noe galt. Man skal ha toppleder kvinner. Ja for all del, det har jeg ikke noe i mot. Men, skal dem ikke utdanne seg først da? Nei. De er kvinner. Andre som er toppleder/mellomleder/leder utdannet seg på BI/NHH/Whatever på 60-70-80-tallet. På den tiden var det ikke normalt for kvinner å ta en utdanning. Ihvertfall ikke i den retningen. Nå har de, uten erfaring, klart å komme seg inn i sånne stillinger fordi dem er kvinner.

Jeg gjentar bare at jeg ikke har noe i mot kvinner og likestilling, men hva med å la ting skje naturlig, over noen år. Da får dem nødvendig erfaring. Mann får vel heller ikke et "godt" bilde av en kvinne i en stilling når man vet at hun fikk den av en grunn. Hun er dame.

Kvinner vil ha likestilling, men bare der det er til deres fordel. Det er så dårlige kår på gamlehjem. Men gjør det noe? Vi har jo nok av kvinner til å avtjene en verneplikt. Hvorfor ikke få 1/3 av damene i alderen 18-20 til å avtjene en slik verneplikt? Nå for ett år siden, så fikk vel menn en uke ekstra i fødselspermisjon sånn at vi får 4uker permisjon. Det er da bare 1/11 del av det kvinner har. Her er det vel ikke akuratt likestillng?

Bare en tanke...