View Single Post
Sitat av Conan Vis innlegg
I år 2023 burde folk vert såpass oppegående at de bare kunne le av de tullingene som brenner Koranen eller flagg, uansett etnisitet og "tro".
"
Vis hele sitatet...
Norge i år 2023 er totalt annerledes enn mange andre land i 2023. Mennesker som har vokst opp i urolige områder har ikke de samme forutsetningene som det vi har her hjemme, vi har da ikke vært i krig på årevis. Ei heller har vi en haug klaner som kjemper mot hverandre. En konsekvens av uroligheter og fattigdom er tregere utvikling, kombinerer du dette med autoritære regimer så er det helt umulig for dem å bli som oss.

Jeg tror også at det er lett å sitte her uten noen som helst tro og samtidig mene at de troende bør forstå bedre og bare le av hele greia. Ja vi kan mene det men samtidig har vi ingen mulighet til å sette oss inn i deres situasjon.

Jeg håper på at disse gruppene som bare er ute etter å spre hat etter hvert vil bli tiltalt for hatfulle ytringer, det de holder på med har 0% med ytringsfrihet å gjøre. Brenn 1 koran 1 gang, kall det ytringsfrihet, brenn 1 i måneden og det er ikke noe ytringsfrihet igjen, kun hat og hatretorikk.

Det med brenning av religiøse bøker er en nordisk greie, jeg har ikke hørt om andre steder der dette blir gjort. Er det rart at andre blir hissige på oss med den mongomentaliteten som enkelte har.