View Single Post
I teorien så burde det fungere. En annen ting som ofte blir brukt er å fjerne selveste alarmen, men da vil du trenge verktøy som kan klippe, eller få tak i butikkens egen alarmfjerner. En ny trend er at folk stjeler alarmfjernerne og leier dem ut til andre butikktyver. Har også oppdaget at det går ann å holde varene over alarmene eller under. Uten at det skal gi utslag. Dette er bare hva jeg selv har erfart og sett andre gjøre, da jeg jobbet som vekter i på et kjøpesenter i en del år. Jeg vil ikke annbefale eller oppfordre til å stjele fra butikker, det er noe av det jeg misliker mest med folk.

En annen ting er også personalet. Om det er våkene og gode ansatte på jobb så blir oppgaven mye vanskeligere. Om du går inn med en sekk og hjemmer deg bakerst i butikken så vil du garantert tiltrekke deg oppmerksomhet. Det kan også være at du blir stoppet og bedt om å vise frem det du har i sekken. Noen butikker har også skap utenfor hvor du må sette ifra deg, da de ikke tillater store sekker eller bagger.

Det jeg husker godt er at nordmenn er dårlige til å stjele. Jeg kunne stå utenfor butikken eller litt skjult og se på forhånd hvem det var som kom til å stjele, så når de kom ut var det bare å ta en kontroll og ofte ble det funnet varer. Verre er er det med de som lever av å stjele. Ofte da mennesker ifra Østeuropa.