View Single Post
Så en tidligere post på samme tema, hvor jeg likte svare. Husker hvor, eller når, men det var noe sånt som dette.

Er jeg for homofile? Ja.
Synes jeg kanskje pride blir litt mye av og til? Ja.
Er det min sak? Nei.

Det er ingen som tvinger noen til å gå i tog, eller vifte med flagg. Det vil få sosiale konsekvenser om man velger å komme med utspill som at jeg nekter alle mine bedrifter å flagge, men ingen bryr seg om man i det still bare velger å ikke flagge.

Selve paraden osv. Er vel kun en dag. Resten består av div krimskrams, logoer, og flagg med pride tema. Om det å se en mann gå i kjole, er dypt traumatiserende, så er det er "deg problem".

Sitat av neiass Vis innlegg
Jeg synes også det er litt i meste laget, og ser ikke helt poenget med regnbueflagg overalt, selv om jeg har ingenting imot LGBT. Synes det er greit å feire det, men det går en grense, hvor det kan bli plagsomt, noe som vil ha en negativ virkning på hele greia. Problemet i dagens menneskesamfunn er spørsmålet om identitet. Folk er alt for dypt knyttet til sin "identitet", enten det er hudfarge, religion, etnisitet eller seksualitet. Jeg ser ingen forskjell i det å være stolt over sin seksualitet, som det å være stolt over sin hudfarge. Jeg synes samfunnet bør fokusere mindre på slike identitetsspørsmål, ikke mer. Vær heller stolt over dine handlinger, enn å være stolt over din oppdiktet identitet. All identitet er ego, noe som er oppdikted i ditt eget hode. Det finnes ingen homofile, heterofile, kristne eller hvite mennesker. All identitet er falskt og flytende. Fokusering på dette vil bare øke splittelsen i samfunnet, og det vil øke det egoistiske samfunnet. For at menneskeheten skal komme seg ut av mørketiden vi lever i, trengs det at vi legger bak oss steinalder-ideene vi har om identitet. Stolthet over å være hvit mann, og stolthet over å være homofil stammer begge fra den samme egoistiske-tankegangen. Det er dessverre veldig lite håp at vi mennesker legger disse ideene bak oss. Sterkere identitet, mer ego = mer konflikt.
Vis hele sitatet...

Nå regner jeg med at du er som meg, og faller inni i disse kategoriene. Norsk, hvit, og heterofil.
Jeg har aldri opplevd å bli trakassert for min identitet, av en gruppe med makt til å gjøre meg skade.
Er du svart opplever du flere former for urettmessig diskriminering. Arbeidsgiver vil statistisk sett gi deg lavere lønn, for samme stilling, en om du er hvit. Politiet har større sannsynlighet for å stoppe deg" randomly".
Som Homofil har du større sjanse for å bli utsatt for blind vold, om du holder hender, eller på annet vis signaliserer at du er anderledes.
Snakker du dårlig norsk vil folk automatisk tenke at du er dummere, og ikke kvalifisert til det du driver med. Folk sier at de ikke diskriminerer, og at alle er like, men de fleste av oss er veldig dårlige på å se når vi diskriminerer.

Hva er skaden med pride? Kanskje ikke alle oppfører seg helt barnevennlig på Paraden, men det er vel slik ved alle høytider.
Sist endret av Neipådeg; 9. juni 2023 kl. 06:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.