View Single Post
Sitat av PairADice Vis innlegg
Hvorfor skal folk på død og liv i det hele tatt oppføre seg som uspiselige griser? Hva er denne greia med at "voksne" menn (voksen i den lovfestede sammenhengen) på død og liv skal jakte på småjenter, og så prøve å forsvare det? Om du er så forbanna desperat etter å få deg noe, kan man alltids betale noen i ei mørk bakgate. Er også ulovlig, men ikke på langt nær like avskyelig.

ALLE under alder X er barn. INGENTING du synes om deres mentale alder og oppførsel kan forandre dette. Du vil ikke få sympati fra politiet, foreldrene, og de innsatte i fengsel, om du prøver å forsvare deg med at "hun er virkelig mye modnere enn de fleste på den alderen". Hva hadde DU sagt om den mindreårige dattera di kom hjem og fortalte om et stk erotisk møte med en voksen mann?
Vis hele sitatet...
Det er jo bare en arbitrær grense. I Sverige er den 15; er det greit? I Russland er den 12; er det greit? I noen Stater er den 18; er sex med en 17 åring pedofil?

I England har grensen vært 10 år; var det greit å ligge med tiåringer da? Argumentet ditt er som følger: Hvis X ikke er lov; er X galt. Dette gir alt for mye støtte til lover; apartheid var også basert på noen lover; gjør det at det er greit? Neppe. Enhver lov må vurderes av ethvert individ for å finne ut om dette er en rettferdig lov; eller om det er en undertrykkende og unødvendig lov. Om Sharia-lovene blir innført i Norge, eller om jeg flytter til et land der de er det kommer jeg likevel ikke til å steine noen som bryter dem. Jeg følger først mine moralske/etiske regler; deretter lovverket. Hvis lovverket strider med mine moralske/etiske regler så bryter jeg de.

Å få sympati fra samfunnet er verre; men de fleste i samfunnet er hjernedøde sosialistiske sauer. Hvem faen vil ha deres sympati?

Overgrep er ikke greit; det strider med individets eiendomsrett over egen kropp. Staten har ingen rett til å regulere kroppene våre; enten det gjelder sex, narkotiske stoffer eller selvmord. Jeg eier min kropp, og du eier din. Hvem eier en 15åring sin kropp? Staten? Demokratiet? Jeg ser ikke hvordan DU eller jeg er bedre istand til å ta valg som kun vedrører et annet individ sin kropp.

Hvordan skiller det seg fra lover mot homofili eller sex utenfor ekteskapet? Disse var jo også der for å beskytte individer mot en handling som vi (samfunnet) innbilte seg at var destruktive og uheldige.

Sitat av arnekjell Vis innlegg
men er du skole elev eller vanlig arbeider ?
Vis hele sitatet...
Hva er "skole elev"? Jeg studerer samtidig som jeg jobber. Om jobben min er vanlig eller ikke vil jeg ikke ta stilling til; men jeg betaler skatt og jeg er ikke den eneste som utfører det arbeidet jeg utfører.