View Single Post
Sitat av Pope Vis innlegg
Myoxo: Det kan stemme at denne saken allerede så kritisk at man bare burde kvitte seg med roten til problemet. Pr. nå er det kun er TS som kjenner til hvilket firma/firmaer som er involvert og det er så utrolig viktig for hvilke grep man burde ta, Sannsynligvis dreier dette seg som en mindre hovedentreprise, da dette rett og slett ikke kunne forekommet hos de større, som har for mye å tape. Og i det tilfellet er det nok bare å melde ifra og håpe på redelige aktører tar over.

Jeg prøver å sette meg inn i situasjonen, hva om jeg selv var ansatt i et selskap som underbetalte fremmedarbeidere? Jeg skulle veldig gjerne hatt muligheten til å ta en intern oppvask med de ansvarlige før dette kom ut offentlig, for det kan sverte mange fler enn bare de ansvarlige.
Vis hele sitatet...
Man vil vel alltids ha en forvarsel så man kan rydde opp når man har driti seg ut, men da man utnytter mennesker slik, mest sannsynlig vitende, fortjener man da en forvarsel? Det jeg synes blir vanskelig i denne situasjonen er at det er svært usikkert om det vil være positivt for arbeiderne om TS skulle prøvd å hjelpe. Det jeg prøver å si er at jeg håper TS ikke velger å gå til sjefen med det først fordi han ønsker å skåne ryktet og økonomien som er bygget på utnyttelse.

Ser nå at jeg leste svaret littttt fort, haha.. Denne saken irriterte meg overraskende mye, men jeg kan svært lite om bransjen
Sist endret av Door145; 26. oktober 2017 kl. 15:35.