View Single Post
Trådstarter
17
Sitat av Grix Vis innlegg
Når du henter pakker skal de ansatte skrive ned registreringsnummeret til identifikasjonen, så dette kan du i verste fall også komme i trøbbel for, regner med at de har noe system som automatisk sjekker nummeret opp.

Kort og godt, ville ungått dette hvis jeg var det. Dokumentfalsk er veldig strengt straffet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at ved rekommanderte pakker, så kopierer de legitimasjonen med en scanner.
Men tenkte da på vanlige pakker, da har jeg observert at de kun ser at navnet på legitimasjonen stemmer overens med det du signerer med og oppgir/eventuelt samme navn som pakken er addressert til.
Og dersom de har noe system for å sjekke opp noe som helst, regner jeg med at det isåfall ville vært fødelsnummer og navn mot folkeregisteret. Isåfall ville det gått an å bruke en annen person sin personalia. (Jeg har ikke tenkt å gjøre dette, snakker som sagt kun om hva som er mulig)

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Nei, jeg har bare det du kaller «Optically variable feature» på baksiden.
Vis hele sitatet...
Da forstår jeg. Den funksjonen er ikke som den skal være på dette falske, men regner med at 99% av folk som sjekker ID ser kun på framsiden av førerkortet da de ser etter bilde og navn raskt.
Sist endret av anon199; 14. juli 2014 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.