View Single Post
Har klaget på et par-tre parkeringsbøter som jeg har fått godkjent og strøket. Bare finn noe smått å klage på, men vær saklig og "ærlig", virk oppriktig. Tror det er den største sjansen du har.

Kanskje du hadde et svært viktig møte (jobbintervju) du måtte rekke, en svært presset livssituasjon, men du var tom for penger og følte dette var det eneste riktige?

"Men jeg løy aldri om noe annet enn at jeg ikke hadde ID. Skal de ringe og sjekke om jeg har ID på meg?"

Godt poeng, og hvis de ikke kan bevise noe, så skal tvilen komme tiltalte til gode, det er deg. Det var dette med kameraer da. Vanskelig å vite om de lagrer ALLE opptak av ALLE kameraer, så må de søke det opp. Man vet ikke om kvaliteten er så bra at de kan gjenkjenne deg, høyere kvalitet koster mer penger og krever mer lagringsplass. Hvem vet.

De kan jo også spørre om du kan møte opp på ett eller annet kontor, og de kan tilkalle betjenten og be han eller hun møte opp og bekrefte om det var deg. Men selv dette er jo ikke "bevis", bare indisier. Bare be om å få se videoen først, ta på deg andre klær til intervjuet og en annen hårsveis, farg håret. Hvis det ligner på deg, men de ikke ser ansiktet, så kan du nekte.

Du må bare bestemme deg for å prøve. Selv om de kommer med sikre bevis til svar, så behøver du ikke svare, bare betale bota og la saken ligge. Du har altså svært lite å tape på å prøve. 1 times jobb for å spare .. 500kr? God timelønn.
Sist endret av Taurean; 27. desember 2016 kl. 17:44.