View Single Post
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av fabianca Vis innlegg
Dersom du tenker på å bestille mat fra utlandet så er ikke det tillatt for privatpersoner. Kan dog tenke meg at selv på innenlandshandel vil det bli en del i porto hvis du snakker store kvanta, så du får jo regne på det. Vet ikke hvordan utvalget av asiatiske butikker er der du bor, men de selger forresten ofte rimelig stuff i store kvanta. Bedre ris og grønnsaker enn på Kiwi får du også ofte.
Vis hele sitatet...
Aight. Har lest litt på mattilsynets hjemmesider, og forstår det slik at matimport er megastress. Jeg dropper import. Hva med norske nettbutikker da? Det bør da være noen som har et godt tilbud på mat i stor kvanta. Jeg føler jeg kanskje kunne vært flinkere til å gjøre research selv, men et google-søk sender meg bare tilbake til denne tråden. Det betyr kanskje at det ikke er så gunstig å gjøre dette.

Takk for tipset om asiatiske butikker. Jeg bor nå i Bergen, og vil tro det finnes flust av dem her.

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Greit oppsett av budsjett, men syns du har tatt i en del på noen ting (synes i hvert fall jeg).
F.eks på smør, så står det at du bruker en boks (20 kr) per uke. Dette er vel litt mye for 2 pers?
Om du i praksis bruker det på 2 uker, kan du jo halvere utgiftsposten på ukentlig smørforbruk.
Vis hele sitatet...
Jeg er glad i brelett. Sånn er det bare.