View Single Post
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Man redder ikke framtiden ved å innføre bomringer i Norge. Norges klimagassutslipp er 0,3% av verdens og bilkjøring i Norge står for mye mindre. Bomringen handler mer omm miljø enn klima. Men det er en forferdelig usosial flat avgift som isolerer barnefamilier og lavtlønnede.
Vis hele sitatet...
Okey så alle land skal tenke sånn da? "Ekke vits å gjøre en dritt for andre land er slemmere", da kommer man jo ingen vei. Alle monner drar, sa musa og pissa i havet. Ingen kan løse alt aleine, derfor bør alle bidra med det "lille" de kan.
Det finnes løsninger for å ikke la avgiften gå så hardt ut over lavtlønnede.

Sitat av Sanjar Vis innlegg
Mitt problem med miljøbevegelsen er at de ikke nevner overbefolkningen i den tredje verden med et ord, noe som leder meg til å tro at det handler om å rettferdiggjøre statlig kontroll, ikke redde miljøet.
Vis hele sitatet...
Ok, la oss si at å få ned befolkningstallene skulle vært løsningen. Hvordan tenker du at Norge kan klandres eller kontrollere befolkningstallene i andre deler av verden? Det kan vi kun gjøre her (eller er det bare brune og sorte du syns det må bli færre av, mtp synspunkter jeg har fått litt med meg av dine tidligere poster) men høyre regjeringa har jo skrenka inn abortrettighetene og oppfordrer til flere barn. Krf vil fjerne muligheten for abort helt. Vi har en altfor kapitalistisk regjering nå som øker utgiftene for vanlige folk, kutter i støtter til familier og har kjørt 143.000 familier ut i fattigdom allerede, men allikvel oppfordrer de til flere barn for alt de tenker på er fler arbeidende skattebetalende disipler.

Forøvrig finnes det jo norske og internasjonale organisasjoner som jobber med bedre seksualundervisning og abortrettigheter i den tredje verden. Her kommer jo feminisme inn i bildet så regner med du er feminist siden dette er viktig for deg. Forhold til at synet på damer må endres og ikke er at de bare er til for å være sexdokker og fødemaskiner, og at alle damer i verden har tilgang til abort, prevensjon noe som vi menn også må bli bedre på å bruke, at damer i den tredje verden får bedre utdanningsmuligheter siden mange ikke engang får gå på skole, sånn at de ikke bare er fødemaskiner hele livet fra de er 14, og at de millionhøye voldtektstallene globalt opphører. På den måten kan man få ned befolkningsveksten.