View Single Post
Trådstarter
67
Sitat av Lil@ Vis innlegg
Kjærester i 9 mnd nå, han har slitt med potensen hele veien men siste 2 mnd har han ikke villet ha sex overhodet og har trukket seg unna meg - vi "bor" sammen, og han mener bestemt at det er dette han vil, altså oss.. men jeg har virkelig ikke lyst til å leve i ett fullstendig sexløst forhold.
Han sover på sofaen, jeg på soverommet.
Han er virkelig nedfor, og han er kronisk trøtt.

Jeg har virkelig ikke lyst til å forlate han, og jeg skulle ønske jeg fikk han til å kvikne til litt.

Vi trives godt sammen i det store bildet, og jeg er skikkelig ordentlig glad i han..
Jeg skjønner ikke helt hvorfor han vil være med meg når han verken finner glede i nærhet, ikke vil ha sex og sover så mye.
Han har lagt på seg en del og setter ord på at han føler seg som dritt..men han orker heller ikke gjøre noe med det.

Jeg er HELT sikker på at han ikke er utro, både pga ereksjonsproblematikken og fordi han er hjemme hele tiden, alltid rett hjem fra jobb og aldri ute av huset ellers.

Dere menn, er det håp eller er det bare å gi opp?
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg mer - og har en forklaring på problematikken.
Han har ruset seg på amfetamin i gange utstrakt grad over lang tid, og stoppet med dette for rundt 2 mnd siden. Det faller sammen med en hel del, og ting ble plutselig mye klarere.

Han forteller nå at etter han stoppet med pepper så har sexlysten forsvunnet helt, han har ingen behov overhodet.
Han har delt hva pepperen har gjort med lysten tidligere, om oppheng og mindre kloke valg gjort i rus.

Jeg har lite problem med å sette meg inn i hva amfetamin gjør med mennesker, og er veldig stolt av at han har kuttet det ut - nå gjenstår det forsåvidt det verste. Og unngå begynne på igjen. Han liker livet av pepper bedre enn livet på pepper.

Utfordringen med sexlyst kan jo da også kobles direkte opp i mot dette bruksmønsteret han har hatt.

Er det noen av dere som har kunnskap om hvor lang tid det kan ta før ting normaliserer seg etter en sånn livsstil?
Lest meg frem til at det normaliserer seg på sikt men lite om hvor lang tid det kan ta.

Snakker vi måneder, år?
Det må jo "jobbes" med å klarer være tilfredsstilt og tenne uten tilførsel av stimulatia, og hvordan gjør man det da?

Det forklarer helt sikkert hvorfor han virker så nedfor også, egentlig forklarer det alt.

Jeg mistenkte bruk i lang tid, men han nektet på spørsmål - jeg trodde han ikke på det, men valgte å la tema ligge, adferden var forklarende nok så jeg trengte igrunn ikke hans bekreftelse.