View Single Post
Jeg vil påstå at folk i rusmiljøet blir preget av værandres holdninger. Sånn som all kultur: Det hanlder om hvordan mennsker lar seg påvirke av værandre og begynner å ha samme syn på ting. (samme syn på hva som er rett og galt osv) Det som er litt sykt med rusmiljøet er at det gjerne er det motsatte av det vi kjenner som god moral fra vanlige miljøer. Feks:

-Den som er mest brutal har mest respekt har mest å si. Den har lissom rett. Folk ser på den personen som en bra person (stockholm syndromet?)

-Tystere er de største svina som finns bør korsfestes opp ned. (Mange folk er for dumme til å ikke tyste) Er ikke nødvendighvis slemme. Sykt at folk mener det i det hele tatt.Men seff utspekulert tysting er bad.

-Hvor mere dritt du har gjort hvor bedre er cven din i miljøet.

-Folk juger om hvor tidlig de starta med dop. (jævlig rart for det er ikke noe posetivt. Men de sier det vell for at folk skal tro dem er mer tilpasset miljøet eller ett eller annent.)

-Det er mye løgn i miljøet om hvor bra kontakter en har osv...

Konklusjon: Narkomiljøet er ofte basert på usikkre individer som ikke vet bedre enn å mene det alle andre mener. På tross av all moral.

Jeg personlig prøver og omgås gammle venner jeg vet ha er gode mennsker som ikke hadde latt meg ligge å død i snøen.

En del av mine venner er sånne folk som bare mener det som er passende i en vær situajson. En del av vennene mine mener ofte det helt motsatte av meg. Men aldri er det sånn at vi presser på værandre meninger og holdninger.

Jeg tror de beste vennene er de som har litt personlighetskarakter som ikke mener det alle andre mener som kan snu deg ryggen på stedet for de det passer seg i den situasjonen.