View Single Post
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Denne studien er fra USA ikke sant? De har høyere promillegrense om jeg ikke tar helt feil noe som kan tyde på at terskelen for å være "for rusa" til å kjøre er høyere (hypotese). Jeg synes 4,5t etter siste inntak er noe kort alt ettersom (dette er jo individuelt seff). Noen ganger blir man trøtt når effekten avtar.

Liten avsporing men om du er avhengig av førerkortet og har mista det flere ganger synes jeg ikke akkurat synd på deg. Jeg er uenig i reglene men sålenge de er som de er må man nesten forholde seg til det om man er avhengig av førerkortet.
Vis hele sitatet...
Noen ganger er jeg også bare trøtt etter en lang dag/uke så akkurat det er ikke ett argument i mine øyne. Voksne folk burde faktisk få tillit nok til å kjøre bil selv med THC i blodet. Alle vet at man ikke kjører bil når man er veldig trøtt men folk blir ikke fratatt sertifikat pga dette. Jeg vil si folk som jobber skift og har skiftbytter og må endre døgrytme ofte da gjerne stiller likt med en cannabis-bruker iom. at du har trøtte dager innimellom. Blir ikke det i praksis akkurat det samme?