View Single Post
Trådstarter
401
Overklokking på routere tror jeg man bør styre unna, på grunn for dårlig kjøling.
Selv om kanskje ikke maskinvaren jeg tenker på vil være dårlig kjøp sammenlignet mot AMD ZEN, er det en lite risk å ta.
Får vertfall prøvd det før jeg kan returnere den. Derfor er jeg litt tvil om jeg bør vente til sommeren med hele greia.
Hvis man kan få i7 6700T ytelse med AMD Zen til 2000-2500 kr kunne jeg vurdert det, da har jeg mere cpu kraft i 1-2 år.
Men prisen er litt stiv i dag på cpu.

Hjemmenett ja, men liker bedriftutstyr hvis man får det billig.
Gjort en del gode kjøp fra Backupbay.no.
Selv om switchene ikke er så aktuelt for meg.

Først i starten hadde jeg 100 mbit hastighet, router, fikk en del utstyr billig.
Men senere nå som jeg har 500 mbit vet jeg netgear utstyret blir miste laget.
Skulle jeg gått for 1 gigabit\s vil alle routerne bli flaskehals og verdiløse for meg.

Og ønsket tidligere å ha seprat nett. Men vet jeg kunne brukt VLAN til det ikke flere NAT.
Vet ikke hvorfor det ble til det, fikk routerne ganske så billig rundt 1000 kr eller lavere per stk så hvorfor ikke.

Kanskje for dere som er eksperter fremstår som idotisk oppsett. Men jeg ser nytten av det.
Sist endret av lmh1; 16. mars 2016 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.