View Single Post
Sitat av MartinTi Vis innlegg
er ikke bare i slutten av skoleåret jeg føler det sånn. men ville ta det opp nå siden det ikke er så veldig lenge til det viktige 10. klasse året
Vis hele sitatet...
Alle sier at man ikke kommer noe sted i samfunnet hvis man ikke tar videregåede, eller "manner deg opp" og fullfører skolen. Det syntes jeg er helt latterlig og de utsagnene MÅ komme av folk som ikke forstår hvor jævlig det er å være skolelei. Alle synes vel skolen er litt kjedelig i blant, men når man er skoleLEI, er det er helvetes ork å gjøre noen ting.
Det er bra å fullføre videregående, skal ikke benekte det. Og all utdannelse kommer sikkert godt med, men ikke tro at du er rævpult hvis du virkelig ikke orker. Da er det MYE bedre å droppe ut, enn å gå ut av videregående med 30% fravær, dårlig i orden og atferd siden man kommer for sent hver dag og drittkarakterer fordi du aldri leverer inn noe.
My 2 cents.

Nå oppfordrer jeg ingen til å droppe ut, men vil gi en litt annen vinkling enn "du er død hvis du dropper ut". For det sa alle til meg, og det var virkelig ikke noe vits i å presse seg selv så hardt som jeg gjorde (presse seg til å gå på skolen og likevel ikke få gjort noe). Fikk ikke fullført vitnemål og har nesten ME som følge av faenskapet.
Hvis du tror du klarer å gjennomføre, gjør det. Hvis ikke, skaff deg jobb og chill et par år, for man kan alltids studere igjen senere.
Ta 10ende med ro!