View Single Post
Sitat av cos Vis innlegg
Vil ikke en gammel pc, med pfsense gjøre like mye som disse gudommelige dyre boksene du snakker om?

han er umulig å spore opp fordi han har kryptert harddisken?

Racker som utvider seg etter hvor stort angrepet er. Unskyld meg, men hva har du røyka.
Vis hele sitatet...
Siden DLD ikke er i verksatt så kan de ikke finne ut hvem som er sjefen over botnettet. Og hvis OP anmelder så er det eneste politet kan gjøre å konfiskere pcen og se i hardisken, hvis den er kryptert så er det ikke noe politiet kan gjøre (hvis ikke de har en stor marskin de har tenkt å bruke på å decryptere hardisken til en som en annen fyr sier har et botnet). Og uansett om DLD var iverksatt så kunne de uansett ikke finne ut hva som var inne i pakkene som han sender fordi DLD bare logger IP adresser. Dette er jo også snakk om DDoS så det er i teorien bottene som gjør jobben som gjør dette ENDA vanskrigere.


Disse gudommerlige dyre bokser kalles racks og er noe som budskjettet til en vanlig person ikke strekker til. Desuten så må han ha spesial lagde swicher med firmware som stopper DDoS, disse finnes ikke lett tingjengelig.

Når vi snakker om "racker som utvider seg" så mente jeg ikke at det var menn på google som løp rund om kring med racker hver gang det kom et DDoS angrep, men heller at selskaper som bruker DDoS beskyttelse har store racker som beskytter dem mot DDoS. Når jeg sa at de varierte i størrelse så mente jeg at eks. Google som er større en eks. Facebook ville hatt større racker fordi de må filtrere større mengder trafikk.

Og forresten, jeg røyker ikke

Sitat av slashdot Vis innlegg
Å sjekke om pakker er korrupte er trivielt; dei har ein sjekksum. Forfalska header? Korleis skal du kunne oppdage at headeren er falsk? Joda, du kan sjå at du ikkje brått skal få pakker med ack, uten å ha mottatt syn først. Men alt det der er trivielt.

Problemet er når pakkane er så mange at dei fyller nettlinja; da vil aldri hardware hjelpe. Da hjelper det kun med bedre linje.
Vis hele sitatet...
Jeg trekker tilbake "Forfalska header", det jeg mente var at noen botnets bruker åpne servere til å booste angrepet (Smurf Attack på engelsk wikipedia).

Sorry XD
Sist endret av MrZone; 30. januar 2013 kl. 16:54. Grunn: Adder en respons