View Single Post
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Poenget mitt som du ikke forsto,er selvfølgelig at alkohol som er lovlig er et rusmiddel,frigir større mengder dopamin enn cannabis,det er derfor avhengighetspotensialet er større når det kommer til alkohol. Om det ikke hører hjemme i en legaliseringsdebatt så har nok du missforstått mere. Man hører ikke ofte om de som klarer å bruke cannabis forsvarlig,fordi dem lever livet uten problemer knyttet til det,og de bruker gjerne riktig cannabis. Men alle tenåringene og andre som ikke klarer å styre bruken sin å oppsøker hjelp når det har sklidd ut,dem hører vi selvfølgelig om. Det er derfor en statlig regulering av dette hadde vært på sin plass,med tanke på aldersbegrensning og rene riktige cannabistyper. På lik linje som med cannabis,så er det også mange som ikke tåler alkohol. Men de fleste har et sunt forhold til alkohol,skjønner?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg forsto poenget ditt. Men for å gjenta: Hvor skadelig og avhengighetsskapende alkohol enn måtte være, er ikke det relevant for hvor skadelig cannabis er, eller et godt argumenr for at cannabis burde legaliseres. Et rusmiddels skadelighet bør ikke være grunnlaget for om det skal være lovlig eller ikke. Ulovliggjøring av et rusmiddel fører til store problemer og belastninger for samfunnet, i tilleg til at det gir spillrom for profittbasert utblanding av stoffer.

At folk flests bilde av cannabisbrukere, ikke er korrekt, er jeg helt enig i. Jeg er også for statlig regulering slik du beskriver det, hvis det skulle ha vært uklart.

Å dra inn medisinsk cannabis er heller ikke relevant for om rusmiddelet cannabis skal legaliseres.
Sist endret av exocytose; 2. desember 2011 kl. 16:25.