View Single Post
Jeg har aldri drevet med narkotika, men jeg har derimot gjort økonomisk kriminalitet og jeg venter på straffen min som kan bli opp mot 1 års ubetinget fengsel. Kommer til å være gjeldsslave i 10 år++
Etter at jeg ble tatt falt livet mitt i total kollaps, ikke bare økonomisk og jobbmessig, men også sosialt. Stor skam blant familie og venner. Mentalt var man langt nede og selvfølgelig var tanken om selvmord der, det ville vært umenneskelig om man ikke var innom tanken når man kommer i en slik presset og vanskelig livssituasjon.

Det som gjelder er å finne utveier, man må være smart. Nå har jeg fått ny jobb, dame og livet smiler til meg. Du må bare pushe på å aldri gi opp, ta dette som en utfordring istedet for å henge med huet. Gir du opp, ender du som en hjemløs eller død. Du vil ikke noen av delene, for det er kaldt å være hjemløs, og det er kjedelig å være død.
Du er kanskje på bunn nå, men nå har du sjansen til å starte fra scratch. Og selvfølgelig kan du snu livet ditt til noe bedre, jeg klarte det! Du må bare tvinge deg selv til å være positiv å tenke at det nytter ikke legge seg ned å skrike.

NAV er første stoppested! De fleste har rett på en eller annen form for hjelp derifra. Det første du gjør er å søke om individ-stønad. Da får du rundt 7500 kr ++ i mnd. Du må sende inn søknad for hver måned. Vet ikke hvordan det fungerer med arbeidsavklaringspenger, men gå til NAV og spør om hjelp. Du kommer langt med et smil og en vennlig tone. Men les deg opp på rettighetene dine først og finn ut om du har krav på arbeidsavklaringspenger eller dagpenger. De kan til og med hjelpe deg i arbeid eller få deg utplassert til en bedrift. Gjør du det bra, får du kanskje fast jobb. For ikke å snakke om at de kan betale førerkort og div. kurs for deg som f.eks. truckførerbevis, maskinførerbevis osv.

For 1 år siden ringte banksjefen i banken min når det sto på som verst. Jeg trodde jeg skulle få kjeft, men hun sa "Alt ordner seg, det er ikke verdens undergang og du er fortsatt ung"

Good luck mate! Tror og håper du kommer deg igjennom dette!