Tråd: Valg av mobil
View Single Post
Sitat av m0nte Vis innlegg
Ingen av telefonen han linker til er en iPhone. Dette er HTC og Samsung, og det er ikke det samme som en iPhone, selv om alle tre har touch-skjerm. For orden skyld, og om andre lurer, kan jeg nevne at dette er iPhone.

Til trådstarter:
Jeg ville klart gått for GS2. Android er foreløpig et overlegent operativsystem i forhold til Windows 7.5 og de tekniske spesifikasjonene til GS2 mot Titan er rimelig klare. Om man sammenligner telefonen utenom operativsystem, kan du sammenligne GS2 med HTC SensationXL, som i praksis er den samme telefonen som Titan, men med Android. Igjen vil GS2 være overlegen spesifikasjonsmessig.

Det er ikke uten grunn at GS2 ble kåret til "årets mobiltelefon" i fjor og knuser alle tester den har vært igjennom.

Når det er sagt er også Windows 7.5 et spennende operativsystem, men etter min mening er det fremdeles i en for tidlig fase for å i det hele tatt kunne konkurrere med Android. Er du dessuten ute etter å ha tilgang til litt applikasjoner, vil valget klart falle på Android vs. Windows 7.5.

EDIT: Er du ute etter en telefon med litt størrelse, kan du jo også ta en titt på Galaxy Note.
Vis hele sitatet...
Uening. Typisk å dra frem spesifikasjonene! DET HAR IKKE NOE Å SI! De billige WP7 kjører 10 ganger smoothere enne Galaxy S2. Har du lyst på en kraftpakke av en telefon som integrerer sosiale medier på en revolusjonerende enkel og flytende måte. Har du lyst minimalistisk men FUNGERENDE løsninger og menysystem. Har du lyst på oppdateringer kort tid etter lansering (som man faen meg skulle forvente av toppmodellene, fyfy android!), har du lyst på skydrive, har du lyst på en god arbeidstelefon med den beste office-løsningen, gå for Titan. Jeg kommer selv fra Android, og har erfaringer med Galaxy S2. Jeg liker Android veldig godt, og hadde valgt det fremfor IOS anyday, men etter jeg ble oppmerksom på Windows Phone tør jeg ikke engang tenke på Androids manglende helhetlige design innad i OSet. Den lille ekstra luggingen i menyene, det ulogiske oppsettet, de totalt fraværende oppdateringene osv. Never more.

Denne videoen er av en anerkjent reviwer, og jeg håper den kan gi deg et lite innblikk i hva du kan forvente.

http://www.youtube.com/watch?v=DYmvc1tIeTo

Når det kommer til apps, så er jeg SVÆRT positivt overrasket. Det er INGENTING jeg savner, og jeg bruker svært mange applikasjoner. Hvis du er helt i tvil så er kan jeg hvertfall forsikre deg om at de mest elementære applikasjonene er der; Spotify, Wimp, Trafikanten, Wordfeud... You name it.

På spillfronten er jo WP overlegen uten tvil. Du har Xboxintegreringen som tilbyr en hel HAUG med knallgode spill som er svært godt gjennomførte.
Merker også at WP7 er mere gira på å få ut applikasjoner enn det Android var, det er flere applikasjoner opprinnelig fra IOS jeg savnet på Android, som er i WPmarketplace.

Ville prøvd begge i butikken, for å se hva du liker best jeg og ikke bare se på 4x kjerners prosessorer og klikka RAM, i bunn å grunn så er det helhetsfølelsen det kommer an på. Det skal også sies at GS2 ikke er en dårlig telefon, tvert i mot. Det er jo en toppmodell. Jeg merker det kan virke som om jeg er en fanboy nå, det er jeg ikke. Men det er viktig for meg at alt fungerer som det skal, og at mobilen gjør hverdagsoppgaver på ryddig og effektiv måte.