View Single Post
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
som du ser i innleget mitt er jeg helt enig i at integrering er vell å bra
men hva dette angår voldtekter skjønner jeg ikke helt.
at jeg blir defensiv er helt rett mener at folk må begynne å ta ansvar for egne handlinger å slutte å skylde på andre ting.
skjønner mann ikke dette er gald har man ingenting ute i samfundet å gjøre
uansett invandrer eller ikke.
Vis hele sitatet...
Integrering er ikke bare vel og bra. Det er hele nøkkelen til å løse dette problemet. Men som sagt, det er ingen som forsøker å frata kriminelle ansvaret for deres handlinger.

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
å min personelige erfaring angående innvandrer kriminaliteten er at det ofte er 2-3 genrasjons innvandrer som begår dem altså norske statsborgere
Vis hele sitatet...
Nå snakker vi vel ikke egentlig om kriminalitet generelt, men om overfallsvoldtekter.

Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
ps: når jeg skreiv meg brukte jeg meg selv som et eksempel kunne like godt skrevet deg eller oss for densaksskyld skjønner dette kan misforstås å ser jeg kunne formulert meg bedre
men opplever fremdeles at han mente at min, din, vår vilje til integrering er en del av grunnen til at slik skjer
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte hva du mente =)

Det jeg prøver å få folk til å forstå, er at det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Mangelfull integrering er en av årsakene til situasjonen vi ser i dag. Det betyr ikke at det er din og min skyld at en jente ble voldtatt sist lørdag. Det må gå an å se på løsninger og årsakssammenhenger uten å skulle fordele skyld, og uten ta ansvaret for en kriminell handling bort fra gjerningsmannen.