View Single Post
Du gjør jo jobben til utleiefirmaet for dem.

Å bo med venner fungerer ofte greit, gjorde det selv, men hos oss sto alle denavn på kontrakten og hva hver enkelt skulle betale, alle hadde hver sin depositumskonto. Det er den riktige måten og gjøre det på. Det eneste var at en av oss fungerte som kontaktperson. Og den sto øverst i kontrakten.

Eneste gangen jeg ikke hadde dette opplegget var når jeg kjøpte leilighet og en kompis leide, mora hans hadde fast trekk til kontoen min. Så null stress der.

Men det er mange vennskap som har ryki over slike kontrakter som du beskriver og folk som sitter igjen med gjeld. Ja du har kjent dem hele livet, men vet du egentlig hvor ansvarlige de er? Verdens beste kompis kan jo og være konstant blakk. Orker du å leve med han høylytte gameren som skriker klokka tre om natta fordi han klarte bossen i WOW. Eller jenta som alltid har en ny type med hjem og får skrikende orgasmer tre fire ganger i uka.

De er kulemåmhenge med når dere kan gå hvert til deres men nå skal du leve med dem og deres særegenheter. Og i tillegg ha økonomisk ansvar for dem.

Det kan gå bra eller rett til helvete.