View Single Post
Sitat av Antidote Vis innlegg
Kjipt å høre at du har havnet i en slik situasjon! To måneder med benzodiazepiner vil føre til toleranseutvikling, og du kjenner nok ikke like godt effekt lengre - det er helt normalt. Sobril er et medikament som er ment for bruk i korte perioder og helst rekreasjonelt. Det jeg anbefaler deg er å søke deg inn til DPS, og starte nedtrapping av Sobril og lære deg å håndtere dine vansker i terapeutiske rammer. Når det kommer til angst og tvangstanker er eksponering førstevalg i behandlingsøyemed.

Som nevnt, det finnes hjelp å få, god hjelp å få! To måneder med benzo er ikke så lenge, så du vil klare nedtrapping hvis du virkelig ønsker det. Og som nevnt finnes det gode behandlingsmetoder for angst. Hjelpen er der, du må bare strekke ut en hånd. Start med en time hos fastlegen din, fortelle det du skriver her, og be om henvisning til DPS.

Masse, masse lykke til - dette går bra!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar😊 Problemet mitt er at jeg har en alvorlig angstlidelse som i flere måneder har hindret meg i å spise og sove nok. Har gått ned 20kg på fire måneder, og har ikke så mye igjen å gå på.Da jeg begynte på ssri ble alt enda verre, og Sobril ble en midlertidig løsning frem til jeg hadde kommet over de verste oppstartsbivirkningene av zoloft. Dessverre har det ikke bedret seg, og jeg føler meg verre enn noen gang. Jeg går til privatpraktiserende psykolog, men kan kanskje søke meg til DPS allikevel? Jeg vurderer også å be om en innleggelse for å få denne angsten og medisinbruken under kontroll. Jeg føler ikke at jeg makter dette på egenhånd lenger.