View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Min anbefaling er å drite helt i å annektere andre lands suverene områder. Anneksjonskrig, okkupering, krigsforbrytelser og imperialisme hører fortiden til og bør ikke ha en plass i dagens samfunn. Jeg anbefaler ingen mennesker til å akseptere totalitære ledere og diktatur. For de som kjemper for en diktator anbefaler jeg dem å snu 180 grader og sloss mot diktaturet. I dette tilfellet at russiske soldater går over til ukrainske styrker og kjemper for et fritt Ukraina. Også anbefaler jeg alle borgere i diktaturer å gjøre det de kan for å styrte diktatoren. Alle kan gjøre noe. Tale makten imot, samle fritenkere til møter om hvordan de kan startemotstandskamp, printe ut trykksaker som forklarer veien ut av diktaturet og dele de ut. Eller bare røyke mye på plasser der en ikke bør røyke, og slenge glødende sneiper der de kan få størst mulig konsekvenser for diktatoren og hans regime.

Rent generelt anbefaler jeg alle å forsøke å gjøre gode ting for andre når anledningen byr seg, også ukjente eller perifere mennesker. Og sist men ikke minst anbefaler jeg 5 om dagen. Og den anbefalingen går til absolutt alle.
Vis hele sitatet...
Lettere sagt enn gjort. Spesielt visst du er russer og bare det å kalle krigen i Ukraina for krig kan føre til at du faller ut av vinduet eller får te-en din forgiftet med uran.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tja som nasjon har vi jo stått i knipa noen ganger. Og vi har gjort motstand. Sist var det alt fra å gripe til våpen, danne motstandslag, gå med binders i jakkeslaget eller flagge på feile dager. Om du fant mine anbefalinger å bli overveldende kan jeg anbefale enten 5 om dagen eller å forsøke å gjøre noe fint for andre.
Vis hele sitatet...
Ikke glem at vi offisielt var nøytrale under 2. Verdenskrig.
Den største grunnen til at 2. Verdenskrig brøt ut var at vi, resten av europa og USA ikke kom land som Østerrike og Polen til unnsetning da de ble invadert. Og ikke reagerte med f.eks. Sanksjoner da Hitler tok makten og begynte å bygge opp et stort og sterkt militære.

Var bare Frankrike og England som erklærte Tyskland krig da de invaderte Polen om jeg husker rett.
Sist endret av einsteindragon; 14. september 2023 kl. 18:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.