View Single Post
Håper at leger har gitt deg adekvat opplysning om risikoer osv i løpet av de 5-6årene og at det kommer til å være vondt og vanskelig å gå av når den tid kommer. Alt annet enn at det er gjort er i så fall komplett uforsvarlig i mitt syn.
Du sier ingenting om hvorfor du har hatt behov for denne medisineringen og hva du har utfordringer med. Jeg undrer meg på om det er medisinsk at du blir psykotisk og er langt nede, eller om det er noe annet.
Også sier du at du har venner i lar, noe som gjør at jeg generelt lurer litt. Altså, ikke noe dømmende på noen måte, jeg er tross alt en rusavhengig selv. Men, du sier også at du har bruk av benzo og sovemedisiner for å få til nedtrappinga (noe som praktisk talt ikke blir en reell nedtrapping i min forståelse). Du sier heller ikke om benzo og sovemedisiner er gitt av lege eller om det er noe du har kjøpt på egenhånd. Og sånn sett så er det ikke så veldig lett å gi deg noe voldsomt godt svar.

Uansett så har jeg stor forståelse for at det er en veldig krevende situasjon å være i. I tillegg så vil jeg ikke tro at henvisning til lar vil være avgjørende for samvær med barnet ditt. I den forbindelse vil jeg anta at psykoser og det at du (utifra hvordan jeg forstår deg) er deprimert og ikke har det så lett vil være en større bekymring. Også vil jeg tro at samarbeid(eventuelt mangel på) med barnefaren spiller inn og den generelle historikken du og han har veier tyngre.

Også kan abstinenser være ekstremt voldsomt å håndtere. Smerter er en vanlig del av det som normalt avtar etter tid på samme måte som abstinensene vil gjøre det. Jeg tenker at du er en rusavhengig uavhengig av om det er pga hendelser som gjør at leger har satt deg på morfin medisiner eller om du har annen historikk. Og det vil kanskje være hjelp i å anerkjenne det selv også og ta den sorgprosessen som måtte være riktig og nødvendig for deg med det faktumet.

Til slutt vil jeg understreke at jeg utelukkende er ærlig og mener null vondt. Det høres ut som en veldig tøff og vanskelig situasjon å være i og det krever nok mye energi i din hverdag. Heier på deg og ønsker deg alt godt og håper du finner frem til løsninger som fungerer for deg