View Single Post
Det er ikke mye en lege kan gjøre med slikt, vedder på at du vet mer om temaet enn legen selv. Slik det er blitt nå til dags er det heller ikke trygt å fortelle sånn umoral til helsevesenet. Du kan kanskje få noe anitpsykotika av psykiatrien i ekstreme tilfeller, men slike piller i seg selv ville gitt deg en sprø hverdag. Var jeg deg ville jeg heller roet meg en smule ned om du føler du har et overdrevent bruk av diverse stoffer. Slik visuell støy som du linker til ekstremt vanlige å se i utgangspunktet, selv om jeg ikke tviler på at psykedelika kan gjøre oppfattelsen av fenomenet sterkere. Jeg har selv sett slikt konstant gjennom hele livet, og i mens jeg skriver dette innlegget er det en haug av vibrerende bittesmå prikker på absolutt alle overflater jeg ser på.

Det virker som det ikke er uvanlig å oppleve små visuelle forandringer i hverdagen etter psykedelikabruk. For de aller fleste blir dette aldri noe problem og forsvinner gjerne av seg selv eller «glemmes» i løpet av måneder, eller få år. Jeg tror det at vi har en skummel diagnose som kalles HPPD er med på å skape frykt som igjen maner frem et økt fokus på alt som skjer i synsfeltet. Jeg opplevde bølging og slikt i flere år, og grunnen til at jeg ble skremt i starten var på grunn av denne ekle beryktede diagnosen, fysj.