View Single Post
Jeg forstår ikke hvorfor de får så mye mediedekning og jeg forstår ikke all motstanden de også får blant mange. Har de brukt vold mot noen, har de brutt lover? Ikke som jeg har fått med meg, men likevel blir de stemplet som en slags paramilitær SA avdeling Norge. Det er vel forhåndsdømming og generalisering man ser her. En gruppering som går med vikingsymboler og navn (selv om symbolene har mer likhet med tysk nasjonal-romantikk enn faktiske vikingsymboler) gjør at norsk presse automatisk stempler de som nynazister.

Så lenge de påtar seg en oppgave på lik linje med natteravner ser jeg ikke problemet. For å være ærlig tror jeg da de som kun ser et problem har et politisk agenda bak enn noe annet ("triggered" om jeg kalle det det hver gang de ser vikingsymboler).

Men så kan det også nevnes, hvorfor blir de ikke bare med i natteravnene istedenfor?


Når det gjelder borgervern så er jeg til en viss grad mot det. Men ved visse situasjoner så stiller jeg meg fullstendig bak det. Et eksempel er vel et gateopprør i London en del år siden, der biler og butikker ble vandalisert og brent over hele byen. Enkelte blue collar bydeler og gater dannet da borgervern for å forsvare områdene sine, slikt kan jeg støtte og forstå. Men å aktivt lete etter bråk som SOO gjør ifølge media (av egen erfaring bør man ikke stole på media i det hele tatt når det gjelder saker som dette) er jeg imot.