View Single Post
Sitat av uaexed Vis innlegg
Gym er overhodet ikke et nødvendig fag. Det er unødvendig. Sin egen helse kan man bare endre gjennom egeninnsats. Hvis man selv ikke går inn for å endre på helsen sin så kan ikke en time gym i uken hjelpe deg noe stort.

Den timen kan forbrenne kanskje 300-1000 cal. avhengig av intensitet og lengde. Dette tilsvarer 1/4 sjokoladeplate eller 4/5 sjokoladeplate. Helse er ikke bare trening, alfa og omega er kosthold.
Vis hele sitatet...
Kan stemme det du skriver om at dene timen med gym i uka kanskje bare forbrenner 300-1000 cal, men det er vel ikke dette som er poenget med faget. Gym gir elevene grunnleggende opplæring i kosthold, aktivitet og viktigheten av å holde seg i form. Jeg føler gym er et viktig fag for å opprettholde elever sin interesse for å holde seg i aktivitet, og informere dem om viktigheten av et sunt kosthold. Gym er også et fint avbrekk i en ellers uaktiv skolehverdag. Om gym burde være et fag med vurdering i like stor grad som andre fag, er et spørsmål som jeg stiller meg mer negativ til, men at vi skal beholde faget er jeg helt overbevist om at vi bør gjøre.