View Single Post
Sitat av InTrance Vis innlegg
Det som er verre er at det ikke er et legemiddel. Det er en urt, som inneholder både stoffer som virker fremmende og andre stoffer som kan virke mot sin hensikt.

Det er også verre å dossere. I og med at dosen man får i seg varierer i forhold til røykemetoder.
Det blir veldig uvitenskapelig å måtte dosere til man føler at det funker. Å kontrollere dose blir mye enklere med tabletter.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke klassifisert som et legemiddel enda. Eller?
http://www.gwpharm.com/sativex.aspx Sativex, inneholder 2,7 mg THC og 2,5 mg CDB. Og hvilket legemiddel finnes i dag som ikke stammer fra en urt/plante? Til og med opiater kommer jo fra en urt. Kokain også, som brukes fordi det har en medisinsk hensikt med tanke på lokal bedøvelse. Og hvor lenge har menneskeheten brukt cannabis som medisin? 1000 år? 4000 år? 10 000 år?

Forklar meg gjerne hvilken stoffer som virker mot sin hensikt i cannabis?=)

Så merkelig at du mener det er verre å dossere. Da majoriteten av pasienter som mottar cannabis som medisin fremhever det at de kan røyke det som en av grunnene til at de foretrekker det fremfor piller. Raskere innsettende effekt, slipper at tablettene blir tatt opp via lever og utskilles via nyrer. Er det lik en bedre helse? Og det at det finnes flere forskjellige strains av planten må gjøre det slik at de hele tiden kan variere mellom strainsa slik at toleranse nivået slipper å bygges opp. Hvor mange forskjellige opiatpiller finnes det?

THC is the main intoxicating ingredient in marijuana. Other active ingredients in marijuana reduce the intoxicating effects of THC, so patients using the pill become more intoxicated than patients using marijuana. Patients have more dosage control with marijuana because smoking produces immediate effects, providing relief without intoxication.

utsagnet ovenfor er hentet herfra: http://deasucks.com/essays/marimyths.htm

Ikke ment som noe negativt. Ville bare vise til hva du i grunn sier med innlegget ditt Forklar meg gjerne hvor jeg har feil da jeg prøver å se etter negative sider ved den planten hva medisinsk bruk gjelder. Og hver så snill, prøv å holde det saklig og til emnet. Så kan vi begge være vitenskaplig