View Single Post
Så målet ditt er å gå opp i muskelmasse, jaha?
Da er det endel faktorer som må være på plass, og nok protein er en av de, selvom den faktoren er av mindre betydning.

Jeg kan liste opp noen varer som gir mye protein per krone.

1) Proteinpulver
2) (Laktosefri) Melk
3) Egg
4) Bønner, linser etc
5) Peanøttsmør (Altså, hadde du gidder å lest næringsinnholdet så hadde du ikke trengt å stilt det dumme spørsmålet ditt, så her antar jeg at du er meget lat).

Sånn nok om det. Proteiner er det siste du trenger å tenke på for at du skal legge på deg muskler. En tommelfinger regel er at dersom du får i deg nok kalorier, så får du i deg nok proteiner.

Det du primært bør fokusere på er å øke mengden kalorier og trene hardt. Aim for å trene 9-12 sett av hver muskelgruppe per uke. Splitter du opp til 3 dager så holder det å kjøre 3-4 sett per muskelgruppe per dag.


Anekdote: Jeg begynte å vokse mer etter jeg sluttet å bruke penger på proteinpulver og kosttilskudd. Rart, ikke sant? Nøkkelen for meg var å spise mer mat. Ikke kom med unnskyldninger før du spyr/gulper opp maten du spiser.

Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Spiser sikkert ikke nok
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke spiser nok så kan du ikke vokse, uansett hvor mye proteiner du spiser. Så flytt fokuset ditt, og nyt gainsa.
Sist endret av IneartheDx; 4 uker siden kl. 13:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.