View Single Post
Jeg blir i grunnen veldig overrasket over hvor langt ut på landet enkelte innlegg i denne tråden faktisk er. Mange gode argumenter også, dog. Men hittil har jeg ikke sett denne;

Ok, dette mennesket er av den attraktive typen. Men en voldtekt er faktisk definert som en brutal undertrykking mot menneskerettighetene. Altså, et seksuelt overgrep der noen blir påtvunget seksuell omgang. Dette skjer ikke av fri vilje. Hva om man rett og slett ikke ville? Så enkelt er det. At vedkommende er attraktiv eller ei har ikke noe med saken å gjøre så lenge det går under definisjonen voldtekt. Ofte blir voldtekter utført med vold, trusler, våpen eller medikamenter. La meg gi en ny vri på et seksuelt overgrep.

Du har en kjæreste, og selvfølgelig syns du at denne personen er attraktiv. Du har hatt frivillig sex også, men en dag sier du ifra om at du ikke ønsker å ha sex. Hendelsen som følger er at du blir dopet ned på medikamenter eller narkotika, og kjæresten din, som du trodde elsket deg, utnytter deg nå på alle måter som du ikke engang har samtykket til noen gang. Tenk deg å være i en sårbar situasjon og føle seg totalt hjelpeløs. Dette var bare en av de mange mulighetene i hvordan man kan forgripe seg på et menneske og ødelegge dem psykisk.

Jeg trodde forresten at det var vanlig at menn kan ha tilfeller der de får "stå" selv uten at det er noe av seksuell karakter, nødvendigvis. Eller at den rett og slett reagerer på berøring som enkelte har nevnt.