View Single Post
meheh

Jeg var i New York tidligere i år på klassetur. Dagen før jeg dro så dro jeg på Grasscity-forumet for å prøve å hooke opp noe weed, og det ble suksess. Fikk kontakt med en mørkhudet person fra Brooklyn, som gjerne ville hjelpe til.
Så, lander vi på flyplassen i NY, alt går etter planen, kommer oss til hotellet, fått lagt fra oss bagasjen og skal spasere ut for å utforske denne byen, og jeg får attpåtil møttpå denne brooklyngutten som heter Clayton, forresten. Vi ruller oss to feite på hotellrommet siden de andre har dratt, og slik ble det ut turen også.

En dag ligger jeg på sofaen, sliten som F etter å ha trappet rundt på asfalt i en hel dag og får rulla meg en ny jonas som jeg tar når jeg skal til å dusje. Jeg legger meg ned på sofaen igen, ganske godt plantet kan man si, så godt at, om jeg åpner øyene for å se mot enden av veggen forran meg, hvorav inngangsdøra til hotellrommet er, så blir det litt tåkete.

Så har det seg slik at, vi har en i klassen som er superfiksert på våpen og krig og all den slags, så siden jeg sov på rom med noen av de nære kompisene hans, så bestemte han seg for å kle seg ut i en politihatt, svart skjorte og navy blue bukse. Han kommer bankende på døra, og noyainstinktet slåes såklart på, selv om jeg kanskje vet at det kanskje bare er noen fra klassen, men samtidig så vet jeg at jeg nettop har fyrt opp en rev og blåst ut i vifta i taket på badet, som får meg da til å tenke at lukta har spredd seg.

Døra åpnes, og så stein som jeg er, og så lite jeg orker å holde øynene skikkelig oppe så er det eneste jeg ser, er en halvfeit smålig skjeggete fyr med solbriller, svart skjorte og politihatt. På skjorta så var det ingen NYPD-logoer, men såklart så tenkte jo ikke jeg over det. Og jeg ligger der med supernoya og tenker "FAEN, nå blir jeg busta, forran heeele klassen".

Og så kommer prikken over i'en. han går rolig og observant inn på hotellrommet, ser seg godt rundt, ser på meg, og later bokstavelig talt som at han er politi, og prater engelsk. så sier han ut av det blå; "Where do you guys hide your drugs?". Og jeg får da såklart full panikk, og ville bare grave meg ned, men så stein som jeg var, så lå jeg der bare.

I ettertid, heldigvis, så tenkte jeg at han ikke kunne være noen politimann, ettersom at han var innpå naborommet i over 10minutter uten at noe skjedde, og ENDELIG kom han ut, uten solbrillene og capsen og innser endelig at det var en klassekamerat....
Dere ANER ikke, hvor lettet jeg var!


Men det er mer.
Den siste dagen, før vi reiser hjemover så skulle jeg og to til fyre opp noen siste rever før vi skulle dra fra NY.
Vi dro hjem til Clayton og fikk han til å vise oss veien til dealern sin, som bodde hele 40minutter unna i samme distrikt(SVÆÆR by!). Vi kommer oss dit, etter bytte av subway 2 ganger og en kort tur med buss. Vi ender opp i et Upper Class nabolag med bare flotte villaer rundt oss.

Vi får møtt dealern og får kjøpt oss to "dubs" som det het. Jeg hadde samme dag, vært på et gatemarked hvor de solgte bonger og forskjellig, så jeg tenkte at jeg skulle like gjerne kjøpe meg en billig pipe som jeg skulle kaste etter turen.

Så, litt inn i smugene i dette rikmannsstrøket så fyrer vi opp pipa, tar noen hits hver og spaserer til bussplassen. Tar utrooolig lang tid før bussen kommer, så vi tar enda noen hits imens vi venter.

Etterhvert så tenker vi at siste bussen har dratt for kvelden, så vi bestemmer oss for å dra mot Avenue U for å ta nærmeste subway. Vi går i gata, ganske så fjærn, er nogen lunde høylytt, og gjør det ikke noe bedre med at ett av husene har hatt bursdagsselskap, så det hang noen heliumbalonger ved en port som en kompis av meg selvfølgelig bare måtte ta med seg for å lage lyder.

Ender med at vi hører et par hunder bjeffe og tenker; " Nå har vi vært litt bråkete, så vi demper oss litt".
Vi tar det rolig, går bortover ei gate som helt utrolig nok het for "Gaylord Drive". Men så er det for sent.

Langs gata så er en politibil parkert med lyktene på, og starter å kjøre imot oss, og stopper oss.
I bakhodet, så har jeg tidligere sett på Cops, og andre relativt realistiske filmer på TV, og vet såpass at politiet i USA tuller du ikke med. Et skjevt ord og de kan ta deg inn i cella for no reason.

Så der står vi, 3 steine nordmenn sammen med en småkriminell neger i Brooklyn. Kan det bli bedre?
Første jeg tenker er hva politet tror vi 3 turister gjør i et rikmannsstrøk sammen med en lower class kriminell neger som startet å være litt kjepphøy mot politiet.

Jeg tok en bråsjangs, og satte vennskapet til meg og Clayton på spill, ved å si at vi ikke kjente denne stuten der, og at vi hadde rotet oss vekk og skulle finne fram til nermeste busstopp eller subway for å komme oss hjem, og tilfeldigvis møtte på Clayton som var vennlig nok til å vise oss veien. Heldigvis funket historien der og da, men fikk litt problemer når de spurte hvor Clayton hadde vært.

"Where does your friend live?
"aah, he lives just a few blocks up that road"
"What is his name? And can you show us where he lives if i drive you over there?"

Samtidig, så hadde Clayton pipa mi i jakkelomma, og jeg med 2 bags med stinkende Hawaiian Gold.
Jeg, frivillig tømte lommene mine for de to politimennene, og klarte å skjerme bagsa, samtidig som jeg fikk politiet til å tro at vi ikke hadde noen på oss, ettersom at det var nært for at Clayton ble ransaket.

Så heldige, som vi var, så fikk vi gå. Jeg har ALDRi vært så redd i mitt liv, og ser tilbake på det som noe av det morsomste jeg har gjort(siden vi tross alt kom oss ut av det).

Bare prøv å sett dere i situasjonen;
Klokka 23:00 på kvelden, i et rikt nabolag i et nulltollerant land, har 2 gram weed i lomma pluss ei pipe. henger ut med en kriminell mørkhudet person fra et fattigstrøk i Brooklyn, steine som faen.
Om dere har sett Cops, så ser dere at det er FÅTALLET som kommer seg unna med å bli ransaket, og den slags.
Politiet i USA kan også ta deg inn i glattcella i 48timer(kanskje 24t, ekke sikker) uten noen formell grunn. og mistanker gjør det ikke noe bedre, når vi skulle rekke et fly neste dag.


aaah, hjeretet dunker bare jeg tenker på det!


Håper ikke dette ble for mye wall of text, og håper noen tar seg tid til å lese dette .