Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Sitat av Simplex Vis innlegg
Har fulgt med på denne tråden en stund.
1. Jeg synes det er synd at denne tråden er blitt kuppet - har dere sett noe til TS siden starten? Jeg synes TS hadde fortjent et hederlig svar der man legger teologi til grunn og ikke en diskusjon om logikk, sykdom, hjernevasking, osv.

2. Har dere i det hele tatt reflektert over at det verdensbildet de fleste av dere ikke er gitt at må være riktig. Tenkt på at det faktisk er en distinkt forskjell mellom religion og evidensbasert vitenskap og at det ene ikke utelukker det andre?

Ganske mange av dere burde nok hatt noen flere timer med filosofi tror, jeg. (Gjelder ikke absolutt alle her). Hva med å kanskje lese Thomas Aquinas som harmoniserer både en kristne og den aristoteliske doktrine og viser hvordan disse kan leve med hverandre (det må tas høyde for hvilken tidsperiode Aquinas levde i når man leser hans tolkninger både av kristen teologi og Aristoteles' filosofi).
Vis hele sitatet...
Ingen som sier at kristne og ikke kristne ikke kan leve sammen her. Bare at magi er urealistisk og idiotisk. TS spør hvorfor han ikke helt klarer å tro på det. Vi bare svarer.