View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hvilke fakta er det du ønsker jeg skal sjekke? Dette er min subjektive mening, som jeg poster på er debattforum. Det er en helt legitim mening, og har ikke noe med å sette en rase over en annen. Jeg tror en homogen gruppe med lik kulturell bakgrunn, tradisjon og historie vil være mer tilbøyelig til å kjempe i strid for sitt fedreland enn det en diversifisert gruppe mennesker med ulik tilknytning og bakgrunn vil. Har absolutt ingenting med rasisme å gjøre, vi snakker rent forsvarsteknisk. Om du forresten tror folk med utenlandsk bakgrunn kun utgjør 0,2 prosent av befolkningen, burde du ta deg en tur ut i gata. Ikke at det har noe å si i det store og hele, men rett skal være rett.
Vis hele sitatet...
Gud bedre meg om folk bare kunne lese det jeg skriver. Men jeg får da repetere meg selv, man kan jo ikke anta at folk som bare "lufter meningene" sine skal ha noe som helst mellom øra.

Sitat av venstrehook Vis innlegg
Jeg er bekymret for at vi, og andre europeiske land, ikke lenger har den samme moralen og viljen som vi hadde før.

det har pågått en massiv innvandring fra Midtøsten og Afrika til Europa.
Vis hele sitatet...
Media liker å overdrive, igjen så kommer det rundt 0,2% til Norge hvert år, og det er som sagt asylsøkerne, de som kommer fra midtøsten og Afrika. Det er som jeg sa ingen fare for at de blir nok prosent til å gjøre betydelige forskjeller i Norge, ei Europa med det første.

Sitat av venstrehook Vis innlegg
Mitt inntrykk er at mange av disse holder med Russland, og synes det er digg å se at vi i vesten nå får «føle det på kroppen» selv. Jeg er veldig bekymret for hvor stor prosentandel av nye landsmenn som har kommet hit de siste ti årene hadde vært villig til å krige for Norge om det hadde blitt konfrontasjon her hjemme. Jeg tror ikke disse har lojaliteten til Norge som trengs.

Jeg tror vi er dårligere stilt nå enn før. Håper jeg tar feil da.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det inntrykket fra? De er jo nå Europeiske borgere, hva godt har de av å komme seg unna krig for så ende opp i en ny en? Folk er oftest ikke så selvdestruktive.

Du snakker om prosentandel, og jeg har gitt deg fakta, ja det er forskjell på antall utlendinger i Norge og antall asylsøkere, du vet at det er to forskjellige ting sant? Og du vet også at "utlendinger" inkluderer vestlige, asiatiske, afrikanske etc folk? Du kan da ikke påstå at alle utlendinger har samme ideologi/mening som de asylsøkerne du liker så lite, må jeg virkelig forklare alt dette for deg?

Så ja du må gjerne lufte meningene dine, men jeg må få lov å fortelle deg hvor feilinformert du er.
Sist endret av Dodecha; 9. januar 2024 kl. 18:06.