View Single Post
Jeg ser ikke problemet jeg.

Vi er jo en del av den europeiske økonmiske sonen. Om folk har det så jævelig her, så kan de jo bare flytte til Polen. Der er det mye mer av den friheten man ønsker, mer sprit og mindre skatt. Men jeg skal være den første til å lukke døren når dere kommer tilbake med skrumplever og vil ligge på sykehuset jeg har betalt for.


Folk er grådige og vil ha mer av alt. Ettersom folk forventer gratis goder av staten så må staten si at for at vi skal kunne på en god måte tilby disse gode til alle så må det følge med visse kollektive begrensninger på den totale friheten for at man skal være istand til å yte tjeneste til alle. Dette med alkohol er bevist, at hadde det ikke vært for kranglefylla hadde staten norge vært spart for mange millioner årlig som kunne blitt brukt på å ta unna helsekøer.

Så da må man velge. Enten få mer frihet og dårligere tilbud. Mer frihet og lavere skatter, dårligere tilbud.

Det er utrolig simpelt. Men folk har hodet så langt opp i egen endetarm at de ikke vil se logikk fordi den ikke passer inn i egen virkelighet.