View Single Post
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Endret posten min litt over etter at du siterte. Ja, politikken er på trynet. Oslo er europas overdosehovedsad. Folk har fått vite at HASJ er FARLIG og at man BLIR GAL og AVHENGIG fordi det er NARKOTIKA. Folk skylder derfor på HASJ, den store synderen. All narkotikavirksomhet skjer så åpenlyst i Oslo at det er til å le av. At rusmisbrukere startet med hasj "betyr at hasjen førte til heroin". Ja, miljøet gjorde det, men først og fremst personen selv.
Vis hele sitatet...
Hvem er de her folka som sier at hasj fører til heroin og at man blir farlig samt gal av det?
Cannabis er det narkotikumet som definitivt er mest akseptert i Norge og finnest i de fleste kretser, dog bak lukkede dører. Selv om folk flest ikke ser på det som en nødvendighet å legalisere det, så tviler jeg virkelig på at flertallet av oppegående ola-nordmenn ser på det som roten til alt vondt. Du klarer sikkert å finne frem noen fargesprakende sitater i media hvor noen sier drøye ting om cannabis, gale mennesker erre overalt.

De fleste tror jeg nok har et rimelig nøytralt syn på cannabis. Kan ikke huske å sett noen ville protester/reaksjoner når høyesterett valgte å sette ned straffen på cannabisbeslag i 2-3kilos klassen eller når de valgte å heve grensen hvor forelegg blir brukt fra 5g til 15g. Nå om dagen er et forslag om alternative reaksjoner for mindre alvorlige narkotikalovbrudd til høring hvor målet er å unngå å bruke bøter/betinget fengsel som straff.
Om det virkelig var en trend i Norge at folk så på cannabis som djeveln selv så er det merkverdig at folk ikke reagerer mer på utviklingen som har vært og er ute og surker i media. At ungdomspartier til og med gjennom media informerer folket om at de er for legalisering uten opptøyer og lynsjestemning er jo rart. Så lite debatt og oppslag det igrunn ble etter noen ungdomspartier gikk ut å sa at de var for legalisering burde vel igrunn tilsi at folk har et rimelig nøytral/ikke engasjert ståsted når det kommer til cannabis..