View Single Post
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Forklar gjerne hvordan du mener et selskap kan gi mer enn 100% av overskuddet sitt.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du missforstår Caperno. NT gir X kroner hvert år til veldedige formål, siden de er statlige og ikke skal ha profitt er dette hele overskuddet etter utgifter er trukket fra. La oss si dette fiktive tallet er 50 millioner.
Selskaper som unibet har tilbudt seg å matche disse 50 millionene av sitt overskudd, ikke 100% av overskuddet, det sier jo seg selv at det ikke funker.

Forøvrig en undersøkelse gjort om spilleavhengighet før og etter nettcasionene ble lansert viser at det ikke er noen endringer i antallet som er spilleavhengig.

SINTEF rapporten kan leses i sin helhet her: http://www.sintef.no/upload/Helse/SI...ill%202007.pdf

Rapporten konkluderer også med at i markeder hvor det ikke er statlig monopol som i eksempelvis Danmark og England har det heller ikke vært en økning i problemet spillegalskap.

Norsk Tipping har like aggressiv markedsføring som utenlandske selskaper.

- NT har tv reklamer på lik linje med unibet hvor de "skryter" av høye premier (i 100-millioner klassen).
- NT har reklamer på alle tippekiosker/oss alle kommisjonærer.
- Unibet og andre selskaper har internettreklame.
- NT har sponsoravtaler før kamper (Tippeligaen = NT), mer reklame.
- NT har "Lottomillionærer er ikke som andre millionærer" reklamen, det er ikke en inntektsbasert reklame, men du kan ikke kalle det lite aggressivt; "Spill Lotto i dag så kan ALLE dine drømmer komme i oppfyllelse".

Jeg skjønner ikke setningen din om at selskaper som unibet oppfordrer til at det kan være en inntektskilde ved å ha kjente tryner på tv, det gjør da absolutt alle kjente merkevarer. Sånn jeg ser det oppfordrer de til det omtrent like mye som NT gjør.

Om et utenlandsk selskap vil inn i Norge mer enn de allerede er så har jeg ingen problemer med å tro at de kan matche både det NT gir til veldedighet og det de gir til spilleavhengige.