View Single Post
A#Hvordan ser dere på østkanten?
Vis hele sitatet...
Avhengig av hvor du er hen, det, og hvor komfortabel du er med utlendinger. Jeg bodde et år på Tøyen før jeg flytta til Vålerenga. Opplevde aldri noe kjipt på Tøyen, mens på Vålerenga har vi hatt 1 episode hvor fyren i første etasje av blokka fikk innbrudd av noen med-narkodealere. Østkanten er flott, synes jeg, koselig mange steder og veldig folkelig.

B#Hva slags nordmenn bor der? mtp yrke, udanning, mennesketyper etc
Vis hele sitatet...
Mye forskjellig. Der jeg bodde på Tøyen var det kanskje 50/50 med etniske og ikke-etniske nordmenn. På Vålerenga er det i mitt borettslag veldig få utlendinger, noe jeg synes er synd.

C#Hvorfor viker alle jeg kjenner som studerer i Oslo langt ifra østkanten, men snakker varmt og kjempefint om integrering og innvandring ellers?? --- dét fra sånne "vanlige studenter som stemmer SV/venstreside og greier". *Hykleri kremt kremt*??
Vis hele sitatet...
Det handler som regel om uvitenhet og forutinntatthet. Østkanten er ingen krigssone slik mange tror.

D#Fine strøk på østkant vs vestkanten ~ er de sammenlignbare? og unngår nordmenn og innnvandrere hverandre der?
Vis hele sitatet...
Mitt inntrykk er at de fine strøka på østkanten er koselige og fine, mens de samme strøka på vestkantene er fine, men veldig "reserverte".

E#Jeg leser og hører om innflyttende nordmenn som maksimalt prøver å styre unna østkanten - "ungene bør jo ikke vokse opp sammen med etniske" , - går det mot en fullstendig segregert by?
Vis hele sitatet...
Bare det å bruke uttrykket "etniske" om andre er helt bak mål i mine øyne. Som om etnisk norsk er det "ordentlige" og alt annet er avvik av dette...
Sist endret av elodin; 8. mai 2012 kl. 18:25. Grunn: dobbelpost