View Single Post
Sitat av Superthermal Vis innlegg
De som ruser seg med noe som ødelegger deg over en lengre periode, så tror jeg det, ja. Alkohol gir deg ikke schizofreni, det gjør deg ikke psykisk syk. Ekstrem bruk av alkohol gir det selvsagt negative effekter, er ikke det jeg prøver å si. Men cannabis er faktisk verre, lengre bruk gjør deg faktisk steril, så greit hvis du ikke har noen planer om å videreføre din generasjon, greit hvis du vil ende opp som en enslig kar som må ta en rød, blå og svart pille hver dag.

Jeg snakker av erfaring fra familie.
Vis hele sitatet...
Seriously? Da skal man røyke mye as:P

Sitat av Superthermal Vis innlegg
Jeg sier ikke at ALLE som ruser seg med cannabis blir hekta og psykisk syke, men risken er der, så hva er poenget? Det jeg mente var at noen øl på fest også gir deg et godt humør. Hvorfor sitte 4-5 stykker i en sofa og le av de rosa elefantene når du kan være sosial på en fest og møte litt andre mennesker....
Vis hele sitatet...
Et enkelt svar på det er at det finnes veldig mange forskjellige typer mennesker der ute. Noen liker fest med alkohol, andre liker film og hasj, andre begge deler...Det er alltid en risiko for å bli alkoholiker/drikke seg i hjel/sloss/fyllekjøre osv når man drikker, men ja, den psykiske sykdommen ved cannabisbruk er et større problem i dagens samfunn..??


Sitat av Superthermal Vis innlegg
Klarer du ikke å se for deg forskjellen?

Hvis man begynner smått som en 14 åring, altså 4-5 øl på en fest. (Man tar det som regel litt roligere.)

Eller som en 18 åring, man kjøper seg noen flasker med 22% og heller ned fordi man tror at man tåler allverden fordi man er "myndig". Det ender opp med en gratis tur med ambulansen, wooh, kjempemorro!
Vis hele sitatet...
Wow! Jeg tror ikke jeg har lest noe mer lættis på nff før:P Gratulerer!

Poenget er at en 14 åring som drikker en hel flaske sprit ikke tåler det fysisk eller psykisk... og, ungen er jo for ung til å ha nok selvinnsikt til å forstå på en enkel voksen måte at det er uansvarlig å gjøre slikt!

Enten så drikker du deg veldig full/dritings osv, eller så drikker du heller lite. Kjenner ikke til tilfeller av unge som drikker som ikke deler alle flaskene og drikker mye mye mer enn de tåler... Erfaring er bra ja! - men det du sier henger ikke på greip. Det sier seg selv at det ikke er snakk om erfaring, men om uansvarlig bruk som flere angrer på i ettertid.