Tråd: Nye SV (?).
View Single Post
Sitat av stiansj
Når du sier at AUF'ere er mer radikale en AP er det som å si at unger er mer radikale en eldre/voksne. Det er et faktum. Det er som i politikken som med mye annet at man blir faktisk eldre å måter og håndheve politikken på kan variere. Det er politikkens innhold samt resultater som teller. ikke hvorvidt vi skal kaste egg på den amerikanske ambasade eller ikke.

btw: kan du komme med noen eksempler på hva du mener når du sier at AUF er mye mer radikale en Arbeiderpartiet? bare sånn for morro skjyld.
Vis hele sitatet...
Så du mener SU og SV har samme politikk men ulike mål?
Jeg har intrykk av at SUere er for det meste revolusjonære sosialister. Mens SVere stort sett er reformister. SV har og blitt mye mer sosialdemokratiske, selv om høyresiden snakker om "sosialistene"..

Det er sant som du sier at ungdomspartiene som oftest er mer radikale enn moderpartiene, men det er ingen grunn til å ikke "høre på" ungdomspartiet.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/03/09/197346.html er jo en kjent sak. Ellers kjenner jeg flere AUFere som er mer radikale enn partitilhørigheten skulle tilsi.
Skulle hatt noe mer konkret, men det har jeg altså ikke. Er vel en generell oppfatning jeg sitter med.