View Single Post
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Jeg er nysgjerrig på om det er stigmaet som følger etter en voldtekt som fører til offer-følelsen hos vedkommende eller om det alene skyldes hva man følte under hendelsen. Det ligger på en måte et press fra samfunnet hos et voldtektsoffer å anmelde uavhengig av hva man selv føler
Vis hele sitatet...
Voldtekt handler om at en person som gjerne er fysisk sterkere, missbruker en annen person seksuelt, som oftest ved hjelp av fysisk makt. Om en kvinne skal voldta en mann er som regel maktbalansen en noe annen. Så kvinner voldtatt av menn og menn voldtatt av kvinner, er ut fra scenarioet du legger opp til ikke sammenlignbart. Da er det mer riktig, som Susanna poengterer, å sammenligne det med menn som blir voldtatt av andre menn.

Nå har ikke jeg noen tall å vise til, men jeg tror ærlig talt ikke det er noen kvinner som har blitt voldtatt, som under voldtekten tenker <hmm, dette var jo ikke så ille, ganske digg egentlig>.
Voldtekt er smertefullt både fysisk og psykisk og er på ingen måte noen du i etterkant finner ut av, du vet når du blir voldtatt (forutsatt at du er ved bevissthet).