View Single Post
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Er enig med deg i at trafikken skal være så trygg som mulig, men jeg ler av din tilltro på dine medmennesker. Du tror tydeligvis vi alle er idioter og ikke skjønner hvor farlig det er å kjøre mens man er beruset... For å opplyse deg har alle mennesker en hjerne, som dem tenker med. Denne hjernen forteller de fleste at når man har tatt en joint/pils/valium så skal man ikke ut å kjøre netopp fordi det øker risikoen for en ulykke drastisk.

Akkurat som denne hjernen også forteller de fleste at man ikke tar med kjøkkenkniven ut og stikker ned en person.

Noen personer har desverre ikke disse sperrene, og de må vi selvfølgelig luke ut. Men det kan ikke en politimann som sitter på kontoret sitt og ser på en persons rulleblad gjøre. Det er like stor sjangs for at en person som drikker alkohol vil kjøre i fylla, som en person som røyker cannabis vil gjøre det.

Got it?

Jeg vil også anbefale deg å lære deg litt om rus før du prøver å komme med slike "smarte kommentarer" som den siste du kom med. Har du noen gang tatt en pils, eller ett par kaffekopper? Da er du like langs inni denne "rusverdenen" som meg, selv om vi kanskje er på to forskjellige sider av loven...



Vel i følge ordboka ja, men hvis du tenker deg innerst inne hva misbruk og bruk er, så kan man både bruke og misbruke et ulovlig rusmiddel akkurat som man kan gjøre det med ett lovlig ett....

Påståtte preferanser? Ossen f kan du komme å si at disse er påståtte? Har du vært ute i en Norsk storby en lørdagskveld mens du har vært edru? Kanskje det finnes en del folk som ikke vil se ut som disse apene? Fortell meg så hva et usunt forhold til ett rusmiddel er?

Her er du kun med på en ting. Netopp det å stigmatisere forskjellige rusmidler, og deres brukere. Unnskyld meg, men argumentasjonen din er helt på trynet. "Fordi man bruker et ulovlig rusmiddel skal man som straff og ingenting annet nektes diverse fundamentale momenter, derunder førerkort"

Du bryr deg altså ikke en dritt om trafikksikkerhet og dine medmennesker, men er heller slavisk opptatt av å følge en lovbok.
Vis hele sitatet...
En av grunnene til at samfunnet har begrenset bruk av en lang rekke rusmidler, er nettopp fordi de skader hjernen. Rusmisbrukeres evne til å tenke klart er derfor ofte begrenset. Med rusmisbruk ser en gjerne en kognitiv og moralsk forflatning. Det paradoksale er at rusmisbrukeren opplever det stikk motsatte.
Sentralstimulerende midler har den egenskapen at det gir urealistisk tiltro til egne evner og ferdigheter. Mange av de aller alvorligste ulykkene har slike sjåførerer som føler seg uovervinnelige. Misbrukere av nevnte midler er ofte de som skaper størst problemer "på byen", gjerne i kombinasjonsrus med alkohol.

Du går i akkurat den samme felle som andre rusmisbrukere. Du mener at nettopp du håndterer rusen bedre enn alle andre, og at nettopp du egentlig kan stille deg over loven og realitetene i alt det negative som rusmisbruket medfører. Men hjernen din er akkurat som andres, og du føler akkurat det samme som tusenvis av rusmisbrukere har gjort før deg på det stadiet i ruskarriæren du er nå.
Men også du vil bevege deg videre i ruskarriæren og lære litt mer enn det du har lært til nå. Håper det blir uten at du har kjørt bil og ødelagt deg selv eller andre.
Sist endret av Kaunda; 25. august 2009 kl. 23:43.