View Single Post
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Det var til vurdering om jeg skulle fortsette litt til og hvordan forholde meg til om hun ønsker også men ikke ett ønske som hun har uttalt. Jeg får bistå med gode livsvalg og ikke bidra til ett ønske om rus overhodet.

Kaster det jeg har i dass så er det for alltid avgjort.

Vennekrets røyker shisha til tider men er omtrent offentlig ansatte hele gjengen og ikke ett vanskelig miljø å ta avstand fra eller noen slike behov.

Jeg har aldri tenkt tanken engang eller hatt dette som tema. Har ikke vært borti cannabis i tidligere forhold og trengte det denne gangen har jeg ment men det er vel kun på det mentale plan men det er jo bevist at cannabis har en helse bringende effekt, da snakker jeg om meg selv og ikke barn. Ikke vært min ide og ingen familie problemer fra henne ang dette da det er litt mer normalt andre steder i verden.

Synes det bryter mye tvers av og frisker opp eget hodet så jeg lever mer i nåtid men det kan man få til uten cannabis.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at cannabis har helsebringende effekter? Det er effektivt mot visse typer smerter, men det har også heroin. Det betyr ikke at det er bra for kroppen, iallefall ikke for den mentale helsen.

Det er også verdt å vite at rusmidler og andre kjemikalier du inntar også når cædcellene. Slik at visst du ruser deg, har sex og det ender med graviditet så er fosteret allerede blitt påvirket. Sannsynligvis ikke så negativt som ved graviditet, men det kan hypotetisk ha påvirket barnets sjanse for å utvikle kreft eller andre sykdommer senere i livet. Og selv om du ikke har fått kreft betyr ikke det at du aldri vil få kreft. Den største risikoen for kreft er tross alt alderen.

Det er jo også de som aldri har røykt som får lungekreft også. Kanskje er årsaken noe så enkelt som at moren røykte når hun var gravid eller før hun ble gravid. Enten aktivt eller passivt.

Ser også for meg at spesielt røyking inneholder giftstoffer som negativt påvirker kroppens celler hos barnet. Samme med cannabis.

Her er en forskningsartikkel om cannabis og graviditet: https://nhi.no/familie/graviditet/sv...-og-graviditet

Utdrag: Cannabinoiders evne til å komme over i morkaken og påvirke fosteret vekker bekymring - både med tanke på svangerskapets utfall og langsiktige konsekvenser for barnet. Alle kvinner som er eller planlegger å bli gravide, bør advares om at de ikke bør bruke marihuana i svangerskapet

Her er også en artikkel, som sier at cannabis kan påvirke barnets vekt: https://www.fhi.no/nyheter/2020/cann...e-fodselsvekt/

Absolutt alt påvirker barnet. Til og med hva moren spiser, hvor aktiv hun er, hvor flink hun er til å ta vitaminer og kosttilskudd. Til og med hva hennes foreldre og besteforeldre har av gener påvirker barnet. Er moren og hennes foreldre overvektige så er sjansen også høy for at barnet vil få problemer med vekt og fedme, selv om barnet spiser veldig lite og sunt.

Det er en god grunn til at moren ikke engang får smertestillende eller beroligende når hun føder. Fordi så lenge barnet og moren er "connected" så vil alt som skjer med hun påvirke barnet. Til og med om hun er mye stresset, hvor mye hun sliter med angst and so on.

Ruser du deg så vil det også påvirke moren negativt ved at det blir vanskeligere for hun å ikke ruse seg.

Jeg er selv et godt eksempel på hvor "connected" mor, foreldre, besteforeldre og barnet er. Jeg har Aspergers Syndrom nettopp fordi moren min har autismespekterforstyrrelse og hennes mor har det. Det eneste som sannsynligvis reddet meg fra å bli fullstendig autistisk med lav intelligens er at faren min ikke har autismespekterforstyrrelse og har normal intelligens. Moren min er nemlig ikke den skarpeste kniven i skuffen. Moren hennes er derimot litt skarpere, er mitt inntrykk. Selv om jeg ikke liker hun kan jeg se det tydelig.
Sist endret av einsteindragon; 17. februar 2024 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.