View Single Post
leter etter en 's'
8
Altså, det er ikke det at jeg hater frihet det er bare det at med automatisk AI-oversettelse så føler jeg at alle vestlige medier bare skviser uttav seg den samme kabelen fra USA, kun med variasjoner av når de kapper og hvor lenge de tar pause før resten kommer back on schedule again.

Ta eksempelvis ukritisk videreformidling av påstander fra sida som USA støtter, i kombinasjon med formuleringer som "har ikke mulighet til å verifisere påstandene", om den andre sida.

Jeg antar dere har tenkt noe det samme.
Den mest objektive og saklige nyhetsformidleren jeg har funnet så langt er bloomberg, som jeg antar er fordi investorer betaler for kvalitets opplysning og ikke er like interessert i gratis CIA-påvirkning.

Ellers er det al jazeera, tass, china daily, moscow times som jeg har funnet, men ellers ikke noe vestlig med konsistent objektivitet og kvalitet (regner ikke reuters, bbc, theguardian, time, new york times).

På youtube The Duran og The New Atlas, Scott Ritter og Douglas MacGregor.

Noe tips?
Kan vel kanskje gi et eksempel på perspektiver som jeg ønsker:
The majority of October 7th Israeli deaths were soldiers. Of the rest, many, if not most, were killed by the IDF itself in crossfire, Hannibal Directive actions (not caring about the lives of hostages), and just plain panic with lots of cases of mistaken identity. Following their incursion into Gaza, the Israelis have been losing large numbers of their Merkava tanks due to ATGM fire from shoulder-launched rockets provided to Hamas by the Ukrainians. The Israeli government has approximately zero public support.