View Single Post
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av ticks Vis innlegg
Aybara treffer spikeren på hodet. Det må føles veldig nedverdigende å måtte gå rundt og føle seg skyldige for all terroren som skjer i verden, og å føle seg pliktig til å ta avstand eller beklage disse handlingene som noen som strengt talt ikke følger samme ideologi har utført.

Murloc: Du sier at hvis en ateist (og da regner jeg med at du også er ateist) begynner å drepe religiøse så ville du tatt avstand fra det umiddelbart. Hvorfor? Det er ikke en del av den muslimske tro å kjøre et fly inn i en bygning, så hvorfor skal de føle seg presset til å ta avstand fra hva en ekstremist, noen de ikke har noe til felles med, gjør? Ingen som krever at vi gjør det. Det samme kan med noe uhell overføres til den ateistiske ideologien.

Ja, det har med fremmedfrykt å gjøre, og det kunne kanskje hjulpet en liten bit om alle muslimene begynte å si til alle de møter på gata at de ikke har noen onde intensjoner, men da er det ikke på deres side feilen ligger. Feilen ligger i det samfunnet hvor fremmedfrykten oppstår, og på grunn av manglende informasjon til befolkningen.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med verdensrekord i missforståelse.

Først, ikke alle trenger å si det hele tiden. Det holder lenge med at noen inflytelsesrike ledere gjør det fra tid til annen. Altså på samme måte som at paven tar avstand fra missbruk av små gutter innen kirken.

Nr2, det er ikke handlingen det dreier seg om. Men å vise at nettop denne personen ER en ekstremist og du ser ham slik.

Til sist, nei jeg forventer ikke de skal føle seg skyldige for andres handlinger, men jeg sa da ikke at de skulle be om unnskyldning heller?

Edit: Du sier at det ikke står man skal fly fly i bygninger i deres bok? Neivell men det er da faen så mange som tolker det dithen selvom. Les: 9/11. Står at man skal ta tilbake land, hellig krig osv. Greit vite om norske muslimer tolker teksten på samme måte.

Sitat av Skambank Vis innlegg
Det blir feil av oss å kreve at alle muslimer skal ta avstand fra terrorisme, det har sjeldent noe med de å gjøre så jeg kan ikke finne nødvendigheten i hele situasjonen.

Tar Norge jevnlig avstand fra IRA? Trodde ikke det....
Vis hele sitatet...
Hvem faen har egentlig sagt at jeg KREVER noe som helst?? Vis meg hvor det står at jeg krever dette! Jeg sier at for min del hadde det vært kult om en imam tok offentlig avstand for og roe ned noen holdninger som er her i Norge.

Norge tar ikke jevnlig avstand fra IRA fordi det ikke er så mange normenn som driver med det. Om det var en betydelig del av IRA som var norske og drev terror i irland, eller andre land i IRAs navn ville nok norge tatt avstand fra det.
Sist endret av murloc; 27. februar 2009 kl. 02:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.