View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av eddy1337
men speq, hvordan løser man da min angst? Jeg har ikke angst for noe spessielt, men generell angst. Dvs. noen ganger har jeg angst for å gå ut, noen ganger for å ta tlf osv. osv. Men sånn som nå så har jeg ikke noe angst. Så spørsmålet mitt er da: Hvordan løser man det? Jeg går på Cipralex(SSRI), Truxal, Tegretol(Epilepsi medisiner som skal hindre panikkanfall) og dette hjelper jo ikke en dritt, har gått på det en stund nå.

edit: Men angsten kommer nok pga. alle pillene jeg spiste i vinter/våres. (var oppe i ca 30 blåvalium om dagen) Jeg anbefaler folk å ikke bli avhengig av valium/stesolid/sobril piller i det hele tatt, det gjør vooondt i kroppen er ikke bare psykisk man merker det.
Vis hele sitatet...

Har glemt å sjekke denne tråden, siden jeg postet.

Jeg forstår det du skriver og kjenner meg igjen.
Desverre kan jeg på ingen måte fortelle -deg- hvordan du skal bli kvitt angsten. Da ber jeg deg søke proffesionell hjelp, for jeg er ingen lege - men selv en pasient.

Jeg har selv brukt Ciprlaex(Cipramil), Truxal og fikk Tegretrol men brukte det aldri.
Medsinskapet har fullt seg til randen, og har ca.15 forskjellige C-preparater som jeg èn aller annen gang skal ha forsøkt.
Som jeg sa i posten over, det kan ta tid å finne ut hvilken medisin som passer for deg.
Ingen medisiner er skreddersydd for ett enkelt individ. Enkelte treffer spikern på hodet med èn gang. Men noen må desverre prøve ut forskjellige medisiner for å finne ut hva som passer for for hver enkelt.. Slik er det bare.!

Jeg kan med ganske stor sikkerhet være enig med deg i at du har fått angst pga. stort forbruk blåvalium.
Diazepam er et godt angst dempende middel, MEN kun for korte perioder.
Det er lett å fnyse av, jeg gjorde det samme. Som du opplever nå, smerter og andre plager er helt normalt og derfor presiserte jeg at selvmedisinering -ikke- er et godt alternativ.
Jeg vet ikke hvor ærlig du har vært med din lege, men jeg kan bare råde deg til å kontakte psykriatrien - der de forhåpentligvis kan hjelpe deg bedre enn en fast lege.
Jeg brukte 8 år av livet mitt på å finne riktig psykolog. Det har vært bytting hvert eneste år, helt til i fjor da jeg kom under skikkelig behandlig med god oppfølging og ingen sure miner fordi man er ærlig.
Det er ikke en rus-anstalt, eller en re-hab, men en poliklinikk for voksene som trenger pskykriatisk hjelp.

Personlig er jeg der hovedsaklig pga. ADHD, men også pga. angst og deprisjoner. Jeg blir ikke "tvunget" til å ta medisiner. Og hvis jeg ikke synest de fungerer, gjør de sitt beste for at -jeg- skal få det best mulig.
Dette med god oppfølging, rutiner, vennelige og hjelpsomme mennesker med tid til å høre på hva jeg har å si, der overtid ikke er et problem.

Det eneste jeg kan si til deg ang. Diazepam'en, er at det går over. Men det tar tid, og det vil føles lenger enn det egentlig er.
Jeg vet hvordan du har det, men ikke tenk på Benzodiazepiner som en fast løsning.
Det er sikkert mulig for deg å bruke det, under panikkangst anfall om du opplever det - men dette bør du snakke med din lege om.

Good Luck
Sist endret av spQ; 30. september 2007 kl. 23:38.